دسته: خبرهای بومی

دبیر جشنواره فیلم کوتاه موج کیش گفت: سومین دوره این جشنواره متفاوت تر از دوره های گذشته برگزار می شود

جشنواره فیلم کوتاه موج کیش محفلی برای رفاقت است و بعد رقابت. دبیر سومین جشنواره فیلم موج کیش با اعلام این مطلب افزود: جزیره‌ی کیش این قابلیت را دارد که به کانون توجه اهالی فرهنگ و هنر کشور تبدیل شود و رویدادهای فرهنگی و هنری اخیر، دلیلی بر این ادعا است.

ابراهیم حصاری سومین جشنواره فیلم موج کیش را جشنواره ای متفاوت و با ویژگی های جدید دانست و گفت: یکی از رویدادهای ویژه‌ی این جشنواره، بخش "فیلمنامه‌" آن است که برای اولین بار برگزار خواهد شد.

وی افزود: معتقدم ارتقای سینمای کوتاه در گروی حمایت و نگاه ویژه به بخش فیلمنامه است. دریا و بیکرانگی‌اش از دیرباز دستمایه‌ی آثار فاخر هنری بسیاری بوده است و هر اثر که به گونه ای مستقیم و یا استعاری به این موضوع اشاره داشته باشد، امکان رقابت در دو بخش فیلمنامه و فیلم را خواهد داشت.

 حصاری "سفر" را یکی از موضوعات مهم این دوره از جشنواره اعلام کرد و گفت: سفر، مهاجرت، جابجایی، جنبش و پویایی خاصیت زندگی است و از تولد تا مرگ یکی از مهمترین رویدادهای زندگی بشری است.

وی همچنین از ایجاد بخش جدیدی با نام "چشم انداز فیلمسازان کیش" خبر داد و گفت : فیلمسازان جزیره‌ی کیش این امکان را دارند تا علاوه بر بخش اصلی، در بخش ویژه ای با عنوان "چشم انداز فیلمسازان کیش" شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. دبیر جشنواره موج کیش افزود: مسلما نگاه ویژه ای به فیلمسازان خطه‌ی جنوب خواهیم داشت و حضور گسترده‌ی این هنرمندان یکی از دغدغه‌های اصلی ما می‌باشد. استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه در روند اجرایی جشنواره از اولویتهای اصلی برگزار کنندگان این دوره از جشنواره می‌باشد.

گفتنی است سومین دوره‌ جشنواره ملی فیلم کوتاه موج کیش، 10 تا 12 اسفند سال جاری در دو بخش فیلم و فیلمنامه‌ کوتاه در جزیره‌ کیش برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در سومین جشنواره‌ فیلم موج تا 15 دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق وب‌سایت رسمی جشنوارهwww.mowj.kish.ir  ثبت و  یا به آدرس دبیرخانه‌ جشنواره (کیش، خیابان سنایی، مقابل مسجد امیر (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش، کدپستی: ۷۹۴۱۷۷۳۸۹۹) ارسال کنند.

برچسب ها :