دسته: ورزشی

احمد ضیایی روز سه شنبه و در حاشیه نخستین روز سومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی کیش افزود: همانطور که دنبال جذب مربی خارجی برای تیم والیبال سالنی بانوان هستیم، حتما باید درباره والیبال ساحلی نیز فکری کنیم زیرا در دانش، والیبال ساحلی ایران نوپا و تازه کار است.
وی تاکید کرد: هر چقدر بچه ها تلاش بیشتری داشته باشند، نتیجه بهتری خواهیم گرفت و برنامه ریزی داریم که در المپیک نماینده داشته باشیم.
وی گفت: بهترین اتفاق جهانی برای هر رشته ورزشی حضور در المپیک است و بعید می دانم به المپیک 2020 برسیم ولی برای حضور در المپیک 2024 باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: در اول راه والیبال ساحلی هستیم و از طرفی برگزاری مسابقات 3 ستاره تور جهانی ره آورد خوبی برای والیبال ساحلی کشورمان ندارد و لذا برای سال های آتی به صورت منطقه ای میزبان مسابقات ساحلی خواهیم بود.
رئیس فدارسیون والیبال تاکید کرد: باید کاری کنیم که ورزشکاران ایران در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به والیبال ساحلی تشویق شوند چون این رشته در میادین مختلف جهانی دو مدال دارد.
وی تصریح کرد: فرقی نمی کند در المپیک، جهانی و آسیایی، همه جا می توانیم حضور موفقی داشته باشیم، دنبال این هستیم که رقابت های کارآمدتری برگزار کنیم تا هم بازیکنان در تورهای بین المللی برای بالا بردن رنکینگ خود شرکت کنند و هم مسابقات داخلی به کارمان بیاید.
ضیایی با یادآوری اینکه برگزاری مسابقات 3 ستاره کمی برایمان زود بود، گفت: بهتر بود با سطح پایین تر شروع کنیم تا بازیکنان ظهور و بروز داشته باشند، البته امیدواریم در این مسابقات هم حضور خوبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بازیکنان ایران باید امتیاز جمع کنند و خودشان را در رده بندی جهانی بالا بکشند، گفت: اگر بازیکنان ایران جزو 16 تیم بالا نباشند، برداشت خیلی خوبی نخواهند داشت.
در سومین دوره رقابتهای تور جهانی والیبال ساحلی که تا پنجم اسفند ماه جاری ادامه دارد، 8 تیم از ایران، 7 تیم از اتریش، کشورهای اکراین، آمریکا و آلمان هر کدام 5 تیم ، سوئیس، ایتالیا هر کدام چهار تیم، هلند، چین، لهستان، لتونی و روسیه هر کدام 3 تیم، کانادا ، فرانسه، اندونزی، تایلند، نروژ و ترکیه هر کدام 2 تیم و از کشورهای آرژانتین ، استرالیا، بلاروس، کرواسی، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، یونان، لتوانی،قطر، اسکاتلند، صربستان، اسلونی، سوئد، آفریقای جنوبی و ونزوئلا هر کدام یک تیم شرکت دارند.
این رقابتها در 2 جدول اصلی 24 تیمی و مابقی در جدول مقدماتی قرار می گیرند که در نهایت رقابت اصلی بین 24 تیم صورت می گیرد.
تعداد 3 زمین اصلی و 2 زمین تمرین برای برگزاری این رقابتها در جزیره کیش در حال آماده سازی است.
دور قبل این رقابتها سال گذشته در کیش با قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی قطر برگزار شد و یک نماینده از کشورمان نیز در جدول اصلی حضور داشت.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :