مي دانيد که مشمولان وظيفه در نيروهاي مسلح (ارتش، سپاه و يا نيروي انتظامي) خدمت مي کنند براساس قوانين و براساس ضوابط خاصي ادارات دولتي هم مي توانند از نيروهاي وظيفه استفاده کنند.

مي دانيد که مشمولان وظيفه در نيروهاي مسلح (ارتش، سپاه و يا نيروي انتظامي) خدمت مي کنند براساس قوانين و براساس ضوابط خاصي ادارات دولتي هم مي توانند از نيروهاي وظيفه استفاده کنند.

 

عضويت در خانواده ايثارگران و تأهل هر کدام جزو امتيازات برتري است که توسط آن مي توان امريه سربازي گرفت. اگر امريه داشته باشيد بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشي خود را به سازمان مربوطه معرفي کرده و با لباس شخصي و مثل يک کارمند عادي دوره خدمت خود رادر محل خواهيد گذراند.

البته شما نيروي وظيفه خواهيد بود و حقوقتان در همان حد و اندازه باقي وظيفه ها پرداخت مي شود مراکز دولتي هم از طريق اعلاميه هاي رسمي امريه مي گيرند هم از طريق غيررسمي. بهتر است شما ننشينيد و منتظر که چشمتان به يک آگهي در روزنامه بخورد. با توجه به رشته تحصيلي تان يک اداره مرتبط را انتخاب کنيد.

معمولاً در مراکز دولتي در بخش هاي مرتبط با کارگزيني يک نفر هم مامور گرفتن سرباز امريه است. شرايط امريه گرفتن را پرس و جو کنيد. قانعشان کنيد که به تخصص شما نياز دارند. قول و قرارتان را بگذاريد تا لحظه اي که برگه سبز دستتان رسيد کپي آن را همراه مدارک مورد نياز آن اداره تحويلشان دهيد.

بايد خيالتان راحت باشد که وقتي شما به آموزشي رفتيد کارهاي اداري تان درست، به موقع و دلسوزانه انجام مي شود. روزپايان آموزشي که موقع تقسيم نيروهاست برگه امريه شما بايد برسد. ولي هيچ چيز صددرصد نيست. سعي کنيد از 2 تا نهاد همزمان واسه امريه اقدام نکنيد چون ممکنه بعدا کارتون به مشکل اداري بخوره

مراحل گرفتن امريه سربازي چيست

١- حداقل بايد 2 الي ٣ ماه پيش از تاريخ اعزام براي امريه اقدام کنيد

٢- نبايد در خدمت غيبت داشته باشيد

٣- در برخي از سازمان ها کسري خدمت پذيرفته نيست (بيش از 3 ماه) ولي بعضيي ها مي پذيرن.

۴- انتخاب محلي خدمت با سازمان مربوطه است ، مگر اينکه از محل مورد نيا ز خود نامه اي مبني بر نياز آنها به سازمان ارائه دهيد در غير اين صورت انتقال بعدي بسيار مشکل است

۵- مدت زمان امريه جزو سوابق استخدامي شما محسوب مي شود

۶- امکان انصراف از امريه بعد از پذيرفته شدن آن وجود ندارد

٧- حقوق پرداختي به کارمندان امريه حقوق سربازي است شايد کمي هم بيشتر

٨- امريه شدن در يک سازمان تعهدي به استخدام آينده شما در آن ايجاد نمي کند ولي آن را تسهيل خواهد کرد

٩- اعتبار دانشگاه و محل تحصيل از نظر آزاد يا سراسري بودن تفاوتي در پذيرش امريه ندارد

١٠- ساعات کاري در محل امريه مثل ساعت کاري براي ساير کارمندان آن اداره است

مدرک تحصيلي لازم براي امريه

بستگي به نياز سازمان از ديپلم تا دکتري قابل پذيرش مي باشد

در محيط زيست ديپلم هم ميپذيرند

در آموزش و پرورش فوق ديپلم و بالاتر…

برخي هم فوق ليسانس به بالا مانند سازمان بازرسي کل کشور

هر مدرک تحصيلي بايد به سازمان مرتبط با رشته خود رجوع کند مگر رشته هاي کامپيوتر و حسابداري که اکثر مراکز آنها را مي پذيرند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.