تب جام جهانی قطر با حضور هیئت قطری و وزیر راه و شهرسازی کشور به همراه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش داغ شده است. در چند یادداشت درج شده در پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش نگاهی نقادانه به شعارها و وعده های داده شده توسط مدیران و مسئولین طی سال های اخیر داشتیم و گفتیم که با این روال و بی عملی، از دیگ جام جهانی قطر آبی برای کیش گرم نمی شود.

به گزارش صبح کیش به نقل از اندیشه کیش، تب جام جهانی قطر با حضور هیئت قطری و وزیر راه و شهرسازی کشور به همراه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش داغ شده است. در چند یادداشت درج شده در پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش نگاهی نقادانه به شعارها و وعده های داده شده توسط مدیران و مسئولین طی سال های اخیر داشتیم و گفتیم که با این روال و بی عملی، از دیگ جام جهانی قطر آبی برای کیش گرم نمی شود. آرزوی قلبی همه ما پیشرفت روز افزون کیش و کشور عزیزمان ایران است، ولی نگاه ما واقع گرایانه و به دور از شعارها و رویا پردازی های موجود بوده است. برای آنکه تنها انتقاد نکرده باشیم، راهکارها و پیشنهاداتی برای کمک به تحقق این اتفاق بزرگ، یعنی جذب گردشگر خارجی و میزبانی مناسب از آنها داریم، هر چند که کار بسیار سختی در این زمان کم باقیمانده خواهد بود.

۱- در حال حاضر گردشگر خارجی برای رزرو آنلاین هتل و بلیط پرواز به کیش دچار مشکل است و زیرساخت فنی قوی و مناسبی وجود ندارد. نیاز است هر چه سریعتر این زیرساخت و امکان رزرو آنلاین فراهم شود، ضمن آنکه تبلیغات موثر برای معرفی این بستر بسیار مورد نیاز است.

۲- با توجه به زمان کم و عدم امکان آموزش زبان انگلیسی و عربی به پرسنل هتل ها، مراکز تفریحی، رستوران ها و … تشکیل گروهی از مترجمین مسلط به مکالمه برای حضور در تمامی این مراکز بسیار مورد نیاز است.

۳- هماهنگی با ارگان های تصمیم گیر برای اتخاذ راهکاری جهت ارائه سیم کارت اعتباری، همراه با اینترنت به گردشگران در ورودی فرودگاه و بندرگاه باید انجام شود.

۴- ایجاد زیرساخت مناسب جهت تبدیل ارز گردشگران به کارت های هدیه بانکی و امکان خرید و پرداخت هزینه توسط آنها ( ضرورت امکان سنجی انجام پرداخت های ارزی توسط رمز ارزها با توجه به تحریم های موجود و عدم امکان پذیرش مسترکارت و ویزاکارت)

۵- برنامه ریزی برگزاری فستیوال ها و برنامه های متنوع برای گردشگران ایرانی و خارجی

۶- تهیه بروشورها و فایل های راهنمای  آنلاین و چاپی جهت معرفی فرهنگ، قوانین و جاذبه های گردشگری کشور به چند زبان

۷- تورلیدرهای مسلط به زبان انگلیسی و عربی از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

۸- تعبیه تلویزیون های شهری برای پخش زنده مسابقات

۹- تشکل گروه های مردمی جهت کمک به پلیس در حفظ امنیت با رویکرد و نگاه گردشگری

۱۰- اتخاذ راهکار جدی برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کیش

۱۱- الزام رستوران ها، هتل ها، مراکز گردشگری و … به چاپ منو و نرخ نامه ها به زبان عربی و انگلیسی با نظارت جدی در امر قیمت گذاری

۱۲- تشکیل کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی در ابعاد کشوری و بین المللی در قبل، حین برگزاری مسابقات و بعد از آنها جهت استفاده از این فرصت برای معرفی جزیره کیش به دنیا

و  پیشنهادات دیگری که در یادداشت های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.