رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور ۱۷ تا ۲۳ تیر به میزبانی کیش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مهدی حیدری در دیدار با سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: با توجه به اقدامات سال‌های اخیر و رایزنی‌ها با فدراسیون جهانی غواصی (CMAS) جزیره کیش به عنوان مرکز غواصی خاورمیانه معرفی و کد مخصوص از فدراسیون جهانی دریافت شده است.

وی گفت: در قالب همکاری و مشارکت با سازمان منطقه آزاد کیش درصددیم خدمات متنوعی را در ابعاد ملی و بین المللی در زمینه دوره‌های مختلف آموزشی و مسابقات قهرمانی ارائه دهیم و زمینه جذب توریسم ورزشی در حوزه غواصی را برای منطقه فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به برگزاری مسابقات قهرمانی نجات غریق در هفته آینده به میزبانی جزیره کیش اشاره کرد و افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی نجات غریق با حضور بیش از ۸۰۰ ورزشکار و ۲۰۰ نفر از اعضای هیات‌های ورزشی و عوامل اجرایی، ۱۷ تا ۲۳ تیر برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های تاسیس مرکز غواصی خاورمیانه در کیش گفت: تاثیر مثبت در جذب توریسم ورزشی، بازتاب خبری مثبت آن در فدراسیون جهانی و حضور مدرسان ارشد فدراسیون جهانی در کیش و میزبانی از رویداد‌های مختلف ورزشی از مهمترین آثار تاسیس این مرکز در کیش است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار گفت: درصددیم با توجه به موقعیت ویژه جزیره کیش به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی، آن را به قطب ورزش‌های دریایی کشور کنیم.

مهدی ادیبان گفت: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کیش برای تمرکز بر اقتصاد دریامحور و توسعه گردشگری دریایی بی نظیر است و با توجه به سرمایه گذاری‌ها در حوزه ورزش و تفریحات دریایی، جزیره کیش را به پایتخت ورزش‌های دریایی کشور تبدیل کرده است.

وی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه استقرار و فعالیت مرکز غواصی و برنامه ریزی برای ایجاد سایت غواصی مصنوعی که می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری دریایی تبدیل شود خبر داد و گفت: سازمان از برنامه‌ها و طرح‌هایی که به توسعه پایدار منطقه و رونق گردشگری جزیره کمک کند حمایت می‌کند.

ادیبان با اشاره به قرار گیری کیش در آب‌های خلیج فارس، بر توسعه رشته‌های ورزشی دریایی و برگزاری مسابقات دریایی تأکید کرد.

 

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.