برای اولین بار در کشور توسط نماینده فدراسیون جهانی دو و میدانی مسیر و مشخصات فنی مسابقه ماراتن بررسی و با درجه A تایید و در لیست تقویم عمومی فدراسیون قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش های همگانی کیش، به دعوت موسسه دویدن در طبیعت پازن، نوری ویلیامسون نماینده و کارشناس ارشد فدراسیون جهانی دو و میدانی در جزیره کیش حاضر و مسیر ماراتن مورد اندازه گیری و تست فنی قرار گرفت و پس از تایید، این مسابقه به عنوان یک مسابقه استاندارد بین المللی ثبت جهانی شد.

دور سوم رویداد بین المللی مارتن بزرگ کیش به عنوان بزرگترین ماراتن کشور و تنها ماراتن دور جزیره دنیا به مناسبت هفته کیش در تاریخ 26 آبان 1402 با حضور 1500 دونده از سراسر کشور در دو بخش بانوان و آقایان و یک نماینده از کشور کنیا در مواد 800 متر کودکان، 5 کیلومتر تفریحی، 15 کیلومتر همگانی و 42 کیلومتر استقامتی برگزار شد.

شایان ذکر است این رویداد برای سومین سال متوالی توسط موسسه دویدن در طبیعت پازن برنامه ریزی و اجرا گردید و به میزبانی هیئت ورزش های همگانی کیش و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات و معاونت ورزش و تفریحات سالم برگزار شد.

و در پایان نفرات برتر دوره به شرح زیر اعلام شدند:

۱۵ کیلومتر آقایان:
۱- محمد حسین طیبی ۴۸:۲۲:۶۲
۲- مرتضی بیراوند ۴۸/۲۷/۰۶
۳- امیرحسین کیوان لو ۴۹/۳۹/۱۰

۱۵ کیلومتر بانوان
۱-پریسا عرب ۵۶/۵۴/۰۰
۲- شادی رضایی ۱/۰۶/۳۷
۳- آوا نصیریان ۱/۰۷/۴۵

۴۲ کیلومتر آقایان
۱- علی اکبربذری ۲/۲۸/۰۱
۲- محمد حقیقی ۲/۳۴/۳۵
۳- رونو کیپروچ ۲/۴۸/۱۳

۴۲ کیلومتر بانوان
۱- دنیا سمیعی ۳/۲۱/۴۲
۲- بهاره موتوف ۴/۰۲/۴۶
۳- سحر مصیب زاده ۴/۰۵/۵۴

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.