تخلیه و بارگیری 335 هزار و 437 تن کالا در بندرلنگه

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: 335 هزار و 437 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماه نخست امسال در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

 محمود صابری در خصوص گزارش عملکرد پنج ماهه این بندر افزود: از این میزان، 334 هزار و 741 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 696 تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است.
وی بیان داشت: در این مدت 194هزار و 152 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته، 17 درصد پیشرفت داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: 85 هزار و 802 تن کالای غیرنفتی وارد و 31 هزار و 727 تن انواع کالا بویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شده است.
صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را بیشترین کالاهایی اعلام کرد که از مبدا یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.
وی از کابوتاژ 20 هزار و 453 تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش 80 درصدی در این بخش از عملیات بندری خبر داد و گفت: امسال 643 تن صادرات و 15 تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید که کاهش 53 درصدی واردات مواد نفتی در مقایسه با همسنجی سال گذشته داشته است.
وی مجموع شناورهای در حال تردد به بندرلنگه را 2 هزار و 96 فروند اعلام کرد و افزود: در پنج ماه امسال، 27 هزار و 624 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و برعکس از طریق بندرلنگه جابجا شدند که نسبت به همسنجی با سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه همچنین از رشد 89 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندرلنگه خبر داد و گفت: در این مدت، تخلیه و بارگیری 399 TEU کانتینر در این بندر به ثبت رسید.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.