مدیرعامل منطقه آزاد کیش:حجم واردات بد کیش سالانه ۳۰ میلیون دلار است .

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان این که حجم واردات بد در کیش ۳۰ میلیون دلار است، گفت: همه در دولت اذعان دارند که منطقه آزاد کیش نه محل واردات بد است و نه قاچاق کالاست.

 به نقل از تسنیم، علی اصغر مونسان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی مبنی بر حجم واردات و صادرات منطقه آزاد کیش اظهار کرد: عدد واردات و صادرات در خاطرم نیست اما اعلام می‌کنم که واردات منطقه آزاد کیش حدود 19 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: صادرات منطقه آزاد کیش نیز از 60 میلیون دلار به 380 میلیون دلار افزایش یافته است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش تاکید کرد: واردات، اگر مواد اولیه، تجهیزات یا ماشین آلات باشد واردات بد به حساب نمی‌آید، اما واردات مصرفی که عامل مصرف در داخل کشور است، واردات بد است.
مونسان با بیان این که حجم واردات بد در منطقه آزاد کیش به شدت پایین است، گفت: میزان واردات بد در منطقه آزاد کیش حدود 30 میلیون دلار در سال است که اگر سهمیه قانونی هر مسافر (80 دلار) را در یک میلیون و 800 هزار نفر محاسبه کنیم باید حجم واردات بد 160 میلیون دلار باشد.
وی با بیان این که این حجم واردات بد در کیش 30 میلیون دلار است، اظهار کرد: در دولت همه اذعان دارند که به منطقه آزاد کیش نه محل واردات بد است و نه قاچاق کالا.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به این که هم اکنون 420 واحد صنعتی فعال در غالب 6 شهرک صنعتی در جزیره کیش فعالیت دارند، گفت: عمده این صنایع های‌‌ تک و دانش بنیان هستند و به صنایع آلاینده اجازه فعالیت در کیش را نمی‌دهیم.
مونسان با بیان این که عمده صنایع فعال در کیش، صنایع کوچک اما با ارزش افزوده بالا هستند افزود: صنایع تجهیزات پزشکی، تجهیزات نفتی، دارو تولید می‌کنند.
وی با اشاره به این که در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی ماموریت‌های جدیدی برای کیش تعیین شده است یادآور شد: بر این اساس باید 30 درصد افزایش تولید و 30 درصد افزایش صادرات داشته باشیم، خوشبختانه براساس آمارهای موجود طبق برنامه حرکت می‌کنیم.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: تا پایان سال ماموریت منطقه آزاد کیش در اقتصاد مقاومتی به طور کامل محقق می‌شود

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.