هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران به کار خود پایان داد

 هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی وهوانوردی ایران و نمایش هوایی گروههای آکروباتیک با حضور پرشور بازدید کنندگان پس از چهار روز فعالیت در جزیره کیش به کار خود پایان داد.

 این نمایشگاه که به صورت دو سالانه برگزار می شود در هشتمین دوره خود با رشد قابل توجه شرکت های خارجی همراه بود .
در این نمایشگاه که از 26 آبان ماه و با هدف ارائه توانمندی‌های صنایع هوایی و هوانوردی و معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های هوایی به میزبانی کیش برگزار شد 100 شرکت داخلی و خارجی از موسسات هوائی و هوانوردی، مراکز تحقیقاتی و ساخت، موسسه های پژوهشی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شرکتهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی و شرکت هایی از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، لهستان، لتونی، سنگاپور، مالزی، ترکیه، فرانسه و اوکراین حضور داشتند.
این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی برگزار شد که در بخش نمایشگاهی توانمندی های صنایع هوایی کشور ، شرکت های دانش بنیان و سازندگان و طراحان قطعات هوایی به نمایش در آمد.
تجهیزات انواع هواپیما، بالگرد ها و پهپاد، تجهیزات صنعت هوایی ساخت داخل و خارج، تجهیزات فرودگاهی و ساخت پله و صندلی هواپیما، طرح های دانش بنیان هوایی، شبیه ساز پروازی از محصولات و تجهیزاتی بود که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت .
رونمایی تعدادی از طرح های نوآورانه و دانش بنیان، برگزاری نشست همکاری های ایران و روسیه از برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.
در بخش نمایش هوایی یا ' airshow ' علاقمندان شاهد پرواز پرنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و پرندگان 'زنبورهای بالتیک 'از گروه آکروباتیک کشور لتونی و همچنین 'شوالیه های روسی' با هواپیماهای سوخو 27 و بالگردها و همچنین هواپیماهایی از کشور اوکراین بودند .
اجرای نمایش هوایی و عملیات سوخت رسانی توسط میگ 29 و اف 4 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،پرواز هواپیماهای فوق سبک بخش های دیگری از نمایش هوایی بود.
بازدید هزاران نفر از نمایش هوایی در طول روزهای این نمایشگاه نسبت به دوره گذشته بسیار بی سابقه بوده است که اجرای نمایش های زیبا ، منسجم و مهیج توسط شوالیه های روسیه وزنبورهای بالتیک از دلایل این استقبال بود.
در آخرین روز از برگزاری نمایش هوایی مسئولان برگزاری نمایشگاه به همراه بازدید کنندگان عکسی یادگاری گرفتند،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ومعاونان و مدیران این سازمان با خلبانان گروه های نمایشی از نزدیک گفت وگو و با اهدا هدیه از آنان قدردانی کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.