سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در کیش برگزار شد

 سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته پنجشنبه شب با هدف شناسایی ایده های برتر و معرفی آن به سرمایه گذاران در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .

حجت الاسلام فرزاد سدری دبیر اجرایی سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در کیش با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو گفت : اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' این بیانات باید در ظاهر و بطن جامعه تبلور یابد.
وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم دارای ایده و خلاقیت هستند افزود : انها به ندای رهبر خود در زمینه اقتصاد دانش بنیان لبیک گفته اندبنابر این نیاز است از ایده های آنان حمایت شود.
دبیر اجرایی جشنواره اظهار کرد : سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته به همت پارک علم و فناوری استان کرمان به میزبانی جزیره کیش برگزار شده است و شرکت های دانش بنیان از 23 استان کشور در آن حضور دارند.
حجت الاسلام سدری با اعلام اینکه بیش از 300 طرح به دبیرخانه جشنواره رسید گفت : از میان آنها یکصد طرح توسط داوران انتخاب شد که قابلیت ارائه به سرمایه گذاران را داشت .
وی با بیان اینکه این طرح ها قابلیت اجرایی شدن توسط سرمایه گذاران را دارند اظهار کرد: این طرح ها محصول وطن و ایران هستند و به اقتصاد کشور و شرکت های دانش بنیان کمک زیادی می کند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته گفت :در این جشنواره شرکت های حضور دارند که طرح های آنان به تولید رسیده است و قابلیت برند سازی دارند .
وی جوانان این مرز و بوم را خلاق عنوان کرد و گفت : خلاقیت آنان به پیشرفت در تولید،بهره وری و دانش بنیان کردن محصولات کمک زیادی می کند.
حجت الاسلام سدری افزود : در این جشنواره با تعدادی از سرمایه گذاران هماهنگی شده تا نشستی را با این شرکت ها داشته باشند تا در صورت موافقت با هر یک از طرح های برتر از آن حمایت کنند .
حجت الاسلام سدری با اشاره به اینکه برای برگزاری جشنواره با مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت وگو کردم افزود : آقای مونسان از برگزاری جشنواره استقبال و حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان اعلام کردند .
دبیر سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد کیش حمایت خود را در زمینه تجهیز دفاتر ، اعطای زمین ، اخذ مجوزهای لازم از شرکت هایی که فناوری آنان به محصول تبدیل شده اعلام کرد.
وی تصریح کرد : شرکت های دانش بنیان باید در این دو روز با سرمایه گذاران گفت وگو کنند و بتوانید قابلیت های خود را به فعلیت برسانند .
حجت الاسلام سدری رویکرد جشنواره را فناوری اطلاعات و گردشگری عنوان کرد و گفت : امروز شاهد حضور صاحبان فکر های نو در این عرصه هستیم .
به گزارش ایرنا ، بررسی تخصصی ایده های برتر در قالب فضاهای مجازی ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و فروش فناوری های پیشرفته ،برقراری ارتباط چند سویه بین مخترعان ، تولیدکنندگان، متخصصان، سرمایه گذاران، و شرکت های پارک علم و فن آوری و معرفی صاحبان ایده به سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین بخش صنعتی و بخش فن آوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اهداف این جشنواره است .
جهت دهی به ایده ها، طرح ها و اختراعات تولیدی در راستای نیازهای بخش صنعتی و گردشگری و خدماتی کشور و ایجاد ثروت و بررسی خلاء های صنعتی و گردشگری و رفع نیاز آنها توسط صاحبان ایده ، مخترعان و شرکتهای رشد از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.
از محورهای این همایش نیز می توان به فناوری اطلاعات وارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری،محصولات پیشرفته سایر حوزه ها، سخت افزار های رایانه ای، برق قدرت ، الکترونیک، کنترل و مخابرات ، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی و ملزومات و تجهیزات پزشکی، فناوری نانو اشاره کرد.
دانشگاه های علم و صنعت ایران ، صنعتی شریف ، فردوسی مشهد، تهران ، شهید باهنر کرمان، صنعتی اصفهان ،پارک علم وفناوری کرمان ،پژوهشکده مهندسی معدن دانشگاه یزد،دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از حامیان اصلی این جشنواره هستند.
این جشنواره که به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،پارک علم و فناوری استان کرمان ،سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد فردا نیز ادامه دارد.
نمایشگاهی از طرح ها و محصولات تعدادی از شرکت های دانش بنیان نیز در محل برگزاری این جشنواره برپا شده است .
سومین جشنواره دو روزه تجاری سازی فناوری های پیشرفته پنجشنبه شب با حضور امیر حسین دوایی معاون فناوری و نو آوری وزیر ارتباطات و فناوری ، احمد علمایی مجری حمایت و توسعه شرکت های نوپا و مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، علیرضا حیدری رئیس استاندارد بین المللی آمریکا و استاد دانشکده شیمی کالیفرنیای جنوبی ، تعدادی از سرمایه گذاران ،جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.