افزایش 7 تا 10 درصدی شاخص های دسترسی به شبکه در سالهای اخیر

 معاون فناوری ونوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در چهار سال گذشته شاخص های دسترسی شبکه های ارتباطبی بین 7 تا 10 برابر شده و درحوزه ضریب نفوذ و سرانه مصرف ترافیک نیز به همین میزان با افزایش روبرو هستیم.

 امیر حسین دوایی پنجشنبه شب در سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته کیش با تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو افزود: در حوزه ICT یک فضای حرکتی ایجاد شده است و در کنار آن یک اکو سیستم شکل گرفته که در بخشی دولت و درجای دیگر بخش خصوصی حضور داشته است و تعدادی از دانشگاه ها نیز وارد فضای کار آفرینی شده اند.
وی گفت : برخی ارتباطات و نشریات تخصصی نیز در این حوزه ایجاد شده و شرکت های موفقی در حوزه فناوری اطلاعات راه اندازی شده اند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ماهیت کسب و کارهای جدید در حال تغییر است، افزود :خرید و فروش اینترنتی کافی نیست و خدماتی که ارائه می شود، باید برای فرد یا محل خاص هدفگذاری شود که به دنبال اینکار موضوعی همچون خودمختاری دیجیتال یا فضای مجازی مطرح می شود.
وی فضای مجازی را همچون یک سرزمین دانست و گفت: در سرزمین های معمولی حیطه خاک و در فضای مجازی حوزه داده مطرح است، اگر می خواهیم وارد قلمرو کسی بشویم باید در همین حوزه یعنی از طریق داده ورود کنیم .
دوایی سه عامل هویت کاربران، مکان استقرار و سلیقه کاربران را دارایی های ملی برشمرد و گفت : اگر آن را از دست دهیم، فضای مجازی را می بازیم و تمامی کسب و کارهای مبتنی بر 'آی تی' در کشور نزول خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه این دارایی ها باید حفاظت شوند، افزود : حفاظت از آنها مسئله ای جدی دردنیاست که ما باید آن را مورد توجه قرار دهیم.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد : همه دنیا در موتورهای جست وجو همچون گوگل خود را احراز هویت می کنند و برای تعامل با یکدیگر نیز باید توسط این موتورها تایید شوند .
وی با بیان اینکه دولت در این فضا در سه موضوع باید خود را قوی کند ، افزود : ایجاد سامانه معتبر احراز هویت ملی برای ایجاد اعتماد و اطمینان، داشتن نقشه ملی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت باید توجه ویژه ای به آنها شود.
به گزارش ایرنا ،معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه آشنایی بیشتر خانواده ها با فضای مجازی از راه تلگرام است، افزود : به دلیل گستره آن بسیاری تصور می کنند که فضای مجازی همین است و این نشان می دهد که پیام رسان جای تمامی روش های دسترسی به فضاهای مجازی را گرفته است و تمامی تراکنش ها و معاملات خرید و فروش و دریافت و فروش خدمات در آینده در آن انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد :کشور باید به این موضوع حساس باشد و جای خوشحالی است که این حساسیت ایجاد شده و برای آن برنامه ریزی می شود.
سومین جشنواره دو روزه تجاری سازی فناوری های پیشرفته کیش پنجشنبه شب با حضور مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات و مجری توسعه شرکت های نوپا، رئیس استاندارد بین المللی آمریکا و استاد دانشکده شیمی کالیفرنیای جنوبی ، دبیر جشنواره، تعدادی از سرمایه گذاران ،جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.