رشد 7 و 15 درصدی پروازهای داخلی ومسافران در 11 ماهه گذشته فرودگاه کیش

 مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش با بیان اینکه این فرودگاه در 11 ماه گذشته سال 95 با افزایش پرواز و مسافر نسبت به مدت مشابه سال 94 روبرو بوده است افزود : در بخش پروازهای داخلی 7 و در بخش مسافران داخلی 15 درصد افزایش داشتیم.

عزت الله محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا کیش را یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور عنوان کرد و افزود : با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و سفر گردشگران از سراسر کشور به جزیره ، فرودگاه کیش آماده استقبال از گردشگران نوروزی می شود.
وی گفت : در نوروز امسال تلاش داریم علاوه بر ارج گذاری به گردشگران و مسافران، تسهیلات پایانه ای را افزایش داده و برنامه‌ ای مناسب برای میزبانی از گردشگران نوروزی تدوین کنیم.
وی به آمار 11 ماهه سال 95 این فرودگاه در بخش پروازهای داخلی و مسافر اشاره کرد و گفت : این فرودگاه در این مدت با افزایش پرواز و تعداد مسافر روبرو بوده است.
محمدی تعداد اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی این فرودگاه را دو میلیون و 617 هزار و 956 نفر و تعداد پروازهای داخلی را 20 هزار و 546 نشست و برخاست عنوان کرد و افزود : این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 با هفت درصد رشد در بخش پروازهای داخلی و 15 درصد رشد در بخش مسافران داخلی همراه بوده است.
مدیرکل فرودگاه کیش با بیان اینکه پیش بینی ما برای امسال ،افزایش 10 و 14 درصدی پروازها و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است ؛اظهار کرد: در نوروز 96 با ساماندهی کنترل بازرسی پلیس، سپاه، گمرگ و پیشخوان ها( کانترهای ) پذیرش مسافر و تسمه نقاله ها شاهد افزایش در پرواز و مسافر خواهیم بود.
محمدی در مورد اقدامات انجام شده در سال جاری در فرودگاه کیش گفت: برگزاری موفقیت آمیز هشتمین دوره نمایش هوایی کیش در آبان ماه ، اجرای طرح تاسیسات زیر بنایی سایت هلی پورت فرودگاه که با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد ریال در دست اجراست از جمله این اقدامات است .
وی گفت : پیش بینی ما بهره برداری از این طرح در نیمه نخست سال 96 است .
تامین برق اضطراری فرودگاه، بهسازی و خرید دیزل ژنراتورهای جدید، بهسازی نمازخانه‌ها و گیت‌های پلیس و سپاه ، ایکس ری از دیگر اقدامات انجام شده در سال 95 است که محمدی بدان اشاره کرد.
این مسئول در فرودگاه کیش افزود: واگذاری پارکینگ عمومی فرودگاه به بخش خصوصی و انجام بهسازی آن که با این اقدام امکان استقرار 200 خودرو در پارکینگ مسقف و حدود 800 خودرو در پارکینگ رو باز فراهم خواهد شد از دیگر اقدامات است .
دریافت سند نظام نامه مدیریت ایمنی برای نخستین بار در سطح فرودگاههای کشور از دیگر اقدامات انجام شده در راستای دریافت گواهینامه فرودگاهی بوده است.

* بهره برداری از برج مراقبت جدید فرودگاه کیش در سال 96
محمدی بهره‌ برداری از برج مراقبت جدید فرودگاه و مجتمع هلی پورت، خرید و نصب سیستم سوئیچینگ، خرید دستگاه‌های کمک ناوبری، بهسازی و مرمت سطوح پروازی را از اقدامات اصلی برای سال 1396 برشمرد و گفت: اجرای روکش، افزایش طول و عرض و اجرای روشنایی با قابلیت پذیرش پهن پیکرترین هواپیمای مسافری دنیا (ایرباس 380) با اعتباری بیش از 430 میلیارد ریال از جمله این برنامه ها است .
مدیر کل فرودگاه کیش گفت : ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش که از دو سال پیش آغاز شده ، تاکنون بیش از 50 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است .
این پایانه در فضایی به مساحت 45 هزار متر مربع در حال ساخت است که ظرفیت اعزام و پذیرش چهار میلیون و 500 هزار مسافر در سال را خواهد داشت.
این مجموعه از نظر ظرفیت در سطح فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خواهد بود.
جزیره کیش با وسعت حدود 91.5 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است و سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر به این جزیره سفر می کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.