ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی

ضرورت تقويت ديپلماسي اقتصادي

 وزارت امور خارجه با مشارکت وزارت اقتصاد و دارایی دیپلماسی اقتصادی در منطقه و جهان را تقویت می کند.

 سرمدی قائم مقام وزارت امورخارجه که برای شرکت در همایش بورس،بانک،بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری و همایش خصوصی سازی به کیش سفر کرده است در سخنرانی خود در مرکز همایش های بین المللی کیش گفت: نمایندگی های وزارت خارجه در سراسر جهان موظفند به دستورالعمل شش بندی در حوزه مشارکت های اقتصادی و تقویت روابط بین الملل عمل کنند.
وی گفت: شش بند این دستورالعمل شامل  افزایش صادرات کالای غیرنفتی ، صادرات خدمات فنی مهندسی و صادرات نیروی ماهر و نیمه ماهر به کشورهای دیگر و همچنین ورود سرمایه ،فناوری و گردشگر از کشورهای دیگر  به جمهوری اسلامی ایران است.
سرمدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه سیاسی با تروریسم و حل بحرانهای منطقه از راه گفتگو و راه حل های سیاسی توانسته است موفقیت های چشمگیری بدست آورد گفت: حال که ایران در امنیت کامل به سر می برد و امنیت پايدار منطقه اي  هم ايجاد شده ، سرمایه گذاران خارجی با رغبت بیشتری در کشورمان سرمایه گذاری می کنند.
وی گفت : ترکیه و روسیه دو کشور مهم منطقه هستند که علاوه بر همسویی با اهداف سیاسی ایران به مشارکت اقتصادی با کشورمان نیز تمايل دارند .
قائم مقام وزیر امورخارجه تحریم های اقتصادی قبل از برجام به ويژه تحریم های بانکی را موجب دوری نظام بانکداری کشورمان از استانداردهای بین المللی عنوان کرد و گفت: حالا که زمینه مشارکت های اقتصادی  فراهم شده است فعالان عرصه بانکداری کشور باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه گام بردارند تا سرمایه گذاران خارجی با امنیت خاطر بیشتری در ایران سرمایه گذاری کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.