زمینه تعاملات گسترده میان جزیره کیش و هلند فراهم است.

محمدرضا سعیدی روز یکشنبه در دیدار با مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند در کیش افزود: مشترکات جغرافیایی و برخورداری از امکانات مناسب بندری در هلند و جزیره کیش فرصت مناسبی برای تعاملات مختلف است.
وی با اشاره به پتانسیل های ارزشمند جزیره کیش از جمله طبیعت زیبا، هوای پاک ، آرامش و امکانات خوب در مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، ابراز امیدواری کرد جزیره کیش و هلند در زمینه گردشگری سلامت همکاری های پایدار و گسترده ای داشته باشند.
سعیدی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در راستای مقابله با آلودگی های دریا و محیط زیست دریایی بر ضرورت فراهم سازی تسهیلات برای بومی سازی دانش و فناوری های نوین مقابله با آلودگی های نفتی در اقیانوس ها و دریاها در جزیره کیش تاکید کرد.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش آماده است تا برای بومی سازی این فناوری ها و فراهم کردن زمینه استفاده گسترده از پیشرفته ترین تجهیزات مقابله با آلودگی های زیست محیطی به ویژه در بخش دریایی با متخصصان و سازندگان تجهیزات بین المللی همکاری کند.
گسترش روابط دانشگاهی بین شعب بین المللی دانشگاه های جزیره کیش و هلند ، توسعه همکاری ها در زمینه آموزش علوم مرتبط با صنایع نفت و گاز ، برندینگ ، بازاریابی و مدیریت منابع از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
جان هنک تیمر مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند نیز در این نشست با بیان علاقمندی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران و جزیره کیش، ابراز امیدواری کرد جزیره کیش و هلند بتوانند با ایجاد زیر ساخت های لازم همکاری های خود را در زمینه گردشگری سلامت و دریایی ، ارتباطات گسترده علمی و پژوهشی بین دانشگاه های دو کشور و حفظ محیط زیست دریایی افزایش دهند.
توسعه همکاری ها در زمینه بانکداری و تبادلات پولی و بانکی ، ایجاد مراکز مالی، توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند ، گردشگری در بخشهای مختلف از جمله گردشگری علمی و سلامت ، ایجاد دبیت کارت ها برای جایگزینی مستر کارت ها با هدف توسعه گردشگری و تسهیل شرایط سفر به کیش و حفظ محیط زیست از دیگر مواردی بود که مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند عنوان کرد.
گفتنی است همزمان با روز ملی خلیج فارس همایش فناوری و تجهیزات مقابله با آلودگی های دریا با حضور بیش از 60 شرکت کننده داخلی و 10 میهمان خارجی فردا دهم اردیبهشت در هتل مارینای جزیره کیش برگزار می شود.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.