گرانی کیش، صنعت گردشگری این جزیره را در آینده با مشکل بزرگی رو به رو می‌کند که باید به هماهنگی مسئولان، مهار شود.

به گزارش پایکاه خبری صیح کیش، علی اصغر مونسان در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کیش با بیان اینکه در سال‌های گذشته، مزیت‌های کیش، یکی پس از دیگری از بین رفته است، گفت: این مزیت‌ها در سال‌های گذشته موجب جلب سرمایه گذاران شده است که با از رفتن این مزیت‌ها ممکن است سرمایه گذاران از کیش خارج شوند.

وی مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور را یکی از اقدامات شتاب زده برشمرد و گفت: هر چند مالیات بر ارزش افزوده را در نهایت، مصرف کنندگان می‌پردازند، اما در دراز مدت موجب گرانی سفر به کیش می‌شود.

وی ادامه داد: قانون گرفتن مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده و بازگرداندن آن کار دشواری است، اما با مسئولان مربوطه در این زمینه گفتگو خواهم کرد و بخش خصوصی و سرمایه گذاران هم باید از مدیر عامل منطقه حمایت کنند و برای حذف مالیات بر ارزش افزوده تلاش کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تاثیر کرونا بر گردشگری گفت: تغییر نرخ ارز بر رونق گردشگری تاثیر گذاشت و بسیاری از مردم، کیش را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند البته تعداد گردشگران خارجی هم از چهار و نیم میلیون نفر به حدود نه میلیون نفر در سال نود و هفت رسید، اما بیماری کرونا موجب رکود گردشگری شد که در زمینه‌ی گردشگری داخلی نیز با مسئولان بهداشت و درمان گفتگو کردیم و نوروز امسال، اوضاع گردشگری داخلی بهبود پیدا کرد.

وی با اشاره به سند همکاری‌های ایران و چین گفت:با سرمایه گذاری چینی‌ها در گردشگری و جزایر، مناطق آزاد کشور رونق خواهند گرفت که بخش گردشگری آن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپرده شده و برنامه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده است.

علی اصغر مونسان گفت: در زمان شیوع کرونا تسهیلات مناسبی به فعالان حوزه‌ی گردشگری پرداخت شده و در چند ماه آینده طرح‌های گردشگری زیادی در کشور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه‌ی واکسن کرونا اختلافاتی وجود دارد گفت:در تمام دنیا، دولت‌ها متولی تهیه و تزریق واکسن هستند و در کشور ما نیز وزارت بهداشت مسئولیت این کار را بر عهده دارد و وزارت بهداشت با ورود بخش خصوصی در این زمینه موافق نیست.

دکتر دشتی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برخی از واقعیت‌ها را نمی‌دانند گفت: بخش خصوصی و سرمایه گذاران باید با نمایندگان مجلس گفتگو کنند و آثار مالیات بر ارزش افزوده را به دولت و مجلس منتقل کنند تا با آگاهی کامل در این زمینه تصمیم گیری شود.

مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش هم تجهیز بیمارستان کیش، تسهیلات بانکی برای رونق گردشگری، توسعه‌ی اقتصاد دریا محور، حفظ محیط زیست و متصل شدن کیش به شبکه‌ی برق سراسری را از مهمترین ضرورت‌ها خواند و از مسئولان خواست در این زمینه‌ها به رونق کیش کمک کنند.

سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش هم در این نشست دغدغه‌های خود را بیان کردند که مهمترین آن‌ها وارد کردن واکسن کرونا با سرمایه‌ی بخش خصوصی برای ساکنان و گردشگران کیش، مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و دادن تسهیلات به فعالان گردشگری کیش بود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.