درخواست های مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش ، کوتاه کردن زمان رسیدگی به درخواست ها و صدور مجوز برای سرمایه گذاران ، پس گیری آب و برق کیش واصلاح قانون اداره مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، طهمورث قاسمی ، دبیر کل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در گفتگو با اصحاب رسانه درباره وضعیت کنونی کیش و لزوم پیگیری برای بیرون رفت از این وضعیت گفت : . اهداف و برنامه های این مجمع مشخص است و با این افق و چشم انداز روشن پا به عرصه گذاشته است که بتواند به سازمان منطقه آزاد کیش و همه ی ذینفعان و ذی ربطان فعال در مناطق آزاد و به ویژه در کیش کمک کند.  وی افزود : این مجمع به صورت مشخص هم مباحث و مسائل صنفی مربوط به حوزه سازندگان را دنبال میکند و هم اینکه مسائل و مباحث فرا صنفی را پی میگیرد و هر جا نیازی باشد به آن ورود میکند .
این آمادگی وجود دارد که به سازمان منطقه آزاد و نهادهای دیگر در هر سطحی ، دربحث حقوقی و اجرا وحتی سیاسی و حوزه نظارت در هر جاییکه لازم باشد مشورت درست بدهیم.

وی در ادامه اشاره نمود ، در جلسه هفته پیش که با مدیرعامل سازمان برگزار شد پیشنهاد گردید در کمسیون اقتصادی ، این مجمع نماینده ای داشته باشد که مورد موافقت واقع گردید و جواد سلماسی به عنوان نماینده مجمع سرمایه گذاران کیش معرفی شد.

همچنین از مدیر عامل سازمان در خواست شد در خصو ص مانع زدایی و پیشبرد سریع امور سرمایه گذاران دستور لازم را صادر نمایند.
و در راستای ایجاد مناطق آزاد و تغییر ماهیت این مناطق به منطقه آزاد محصور ،به دکتر خاندوری پیشنهاد دادیم که تا آن زمان کماکان قانون طبق قبل اعمال شود و این منطقه گردشگری به لحاظ این قانون از رونق نیفتد.
وی گفت ما بر اهمیت ماندگاری گردشگر در کیش و اصلاح قانون وضع شده انتظار داریم شاهد اتفاقات شایسته‌ای باشیم و قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده که باعث افزایش ۹ درصدی قیمت سفر شده است، اصلاح شوند.
همچنین در مسئله آب و برق و کیش‌ مصوبه ای وضع شده که باید به کیش برگردد و این مجمع اعلام آمادگی کرده که بر اجرای شبکه توزیع برق به عنوان زیر ساخت اساسی مشارکت نماید .
همچنین با اهمیت صنعت گردشگری و انواع مختلف مناطق آزاد ، امیدواریم در قانون جدید، عنوان گردشگری به منطقه آزاد تجاری، اقتصادی تعلق پذیرد تا در راستای مانع زدایی این مناطق از مالیات کماکان معاف شوند
در این خصوص دکتر آهنگران پیشنهاد نمود که این عنوان به مناطق آزاد تجاری ،صنعتی محصور طبیعی اصلاح شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.