دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش كيش، حمید رضا مومنی در نشستی با فعالان اقتصادی کیش گفت: مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌ی بیشتری را به سرمایه گذاران تحمیل کرده که دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد در حال پیگیری این موضوع است و در گفتگو با سازمان امور مالیاتی قرار است این موضوع حل شود.

وی افزود: برای پیگیری این موضوع در مجلس شورای اسلامی، باید شش ماه از تاریخ تصویب آن بگذرد که ما پیشنهاد خود را آماده کرده ایم و پس از گذشت شش ماه از تصویب مالیات بر ارزش افزوده، پیشنهاد خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: فعالان اقتصادی در مناطق آزاد با مشکلات زیادی رو به رو هستند که بخش زیادی از این مشکلات در تعامل و گفتگو با سازمان‌های مناطق آزاد قابل حل شدن است و در کیش هم باید سازمان منطقه‌ی آزاد با حذف دستورالعمل‌های دست و پا گیر، مسیر فعالیت سرمایه گذاران را هموار کند.

مومنی با بیان اینکه قوانین و دستورالعمل‌های مناطق آزاد کشور را می‌توان اصلاح کرد اظهار داشت: بخشی از مشکلات نیز به دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد کشور ارتباط دارد که با کمک سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، این دستورالعمل‌ها اصلاح خواهند شد و مسائلی هم که به سایر حوزه‌ها مربوط است پیگیری خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری درخصوص زمان بهره برداری از سالن جدید فرودگاه کیش گفت: ساخت و تجهیز سالن جدید فرودگاه به سرعت در حال پیگیری است، اما نباید کیفیت را فدای زمان بکنیم بلکه باید بر اساس ضوابط و مقررات حرکت کنیم و احتمالا تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حذف مالیات بر حقوق کارکنان و مالیات بر ارزش افزوده، از بین رفتن مزیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد، فرآیند‌های طولانی اداری، ارتباط ضعیف پارلمانی دبیر خانه مناطق آزاد، بالا رفتن هزینه‌های سفر، اجاره بهای سنگین، تجدید نظر در شیوه نامه‌ها و اجرای قوانین مناطق آزاد تجاری و صنعتی از مهمترین مواردی بود که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش مطرح کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.