مدیر اداره امور مالیاتی کیش با اشاره به معافيت واحد‌های تولیدی دارای مجوز در مناطق آزاد گفت: فروش محصولات واحدهای تولیدی و خدماتی مناطق آزاد در كشور نيز مشمول معافیت ماده ۱۳ قانون قانون مناطق آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، بر اساس ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی بامجوز فعالیت اقتصادی، ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی معاف هستند.

وی گفت: پیش از این تولید کنندگانی که کالا و خدمات خود را به خارج از مناطق آزاد ارسال می‌کردند صددرصد مشمول مالیات بر درآمد می‌شدند، اما در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری فرمودند، تولید کنندگان مناطق آزاد تجاری و صنعتی نسبت به فروش كالا و خدمت در كشور نيز مشمول معافيت ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد شدند.

وی افزود: بر اساس صدور دستورالعمل شماره ۵۰۵، عمده فروش محصولات واحد‌های تولیدی و خدماتی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در سرزمین اصلی نیز مشمول معافیت ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد شد.

منتظری این اقدام را در راستای منشور حقوق مودیان مالیاتی بسیار مهم برشمرد و گفت: با اجرای این دستورالعمل از اعمال سلیقه حسابرسی مالیاتی جلوگیری و حقوق مودیان مالیاتی نیز در مدت معافیت حفظ می‌شود.

وی گفت: تقریبا تمامی مودیان حقیقی دارای مجوز اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند و تعداد این اظهارنامه‌ها به بیش از ۲ هزار و ششصد فقره رسید که نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد دارد.

منتظری تاکید کرد: استفاده از حقوق و معافیت‌های مالیاتی مستلزم انجام تکالیف قانونی است و مودیان مالیاتی کیش در زمینه بسیار مطلوب عمل کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.