سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی سازمان منطقه آزاد کیش از صدور مجوز خدمات حمل یکسره و ترخیص کالاهای شرکت‌های تولیدی از گمرک کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مهدی ذوقی بااشاره به صدور مجوز حمل یکسره و جلوگیری از رسوب کالا‌ها در گمرک کیش، گفت: کالا‌هایی که نگهداری آنها نیازمند تاسیسات، مکان، تجهیزات و شرایط خاص دمایی، محیط خشک یا مرطوب، کالا‌های خطرناک دارای طبقه بندی ۹ گانه NFPA و یا کالاهای با ارزش مشمول این مجوز می‌شوند.

وی به ترخیص فوری کالا‌های غیرتولیدی نیز اشاره کرد و افزود: ترخیص ۷۰ درصد کالا‌های شرکت‌های غیر تولیدی خوشنام نیز با تایید و نظارت ارزیاب به مدت یک سال انجام می شود.

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی سازمان منطقه آزاد کیش، از برنامه ریزی برای حمایت از توسعه تجارت، حضور فعال در بازار‌های جهانی و توسعه اقتصادی از محل بازرگانی و گردشگری بازار خبر داد و گفت: کالا‌های دارای نشان تجاری معتبر و مشهور که از مبدا کشور تولید کننده حمل شده و دارای نمایندگی معتبر باشند، مشمول سی درصد تخفیف نسبت به عوارض منطقه خواهند بود و اگر کالاهای موضوع این بند البسه و پوشاک باشند از اعزام به آزمون‌های استاندارد معاف خواهند بود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.