ديدار خادمان حرم رضوي با امام جمعه اهل سنت کيش

 امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه عشق و ارادت اهل بیت علیهم السلام در بین شیعه و سنی جاری است گفت: به عنوان یک ایرانی سخنان رهبری فصل الخطاب و عبور از آن خط قرمز ما و حرام است.

جزیره کیش به مدت دو روز میزبان خادمان امام رضا علیه السلام بود که این خادمان پس از حضور بر سر مزار شهدای گمنام کیش و عیادت از بیماران در بیمارستان کیش با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز دیدار و گفت وگو کردند.
امام جمعه اهل سنت کیش در این دیدار با تاکید بر اینکه وحدت برادران شیعه و سنی در کشور مثال زدنی است  گفت:  برای ما دوستداری اهل بیت علیهم السلام افتخاری بزرگ است و نشانه آن انتخاب اسامی همچون، حسن، حسین، غلامرضا، غلام حسین و ... است.
شیخ یعقوب شمس  که خود ازمداحان اهل بیت (ع) است با بیان اینکه همه ما مدیون اهل بیت(ع) هستیم و آنان را دوست داریم افزود: متاسفانه در برخی از شبکه های ماهواره اي برخی به دنبال جدایی اهل سنت و شیعه هستند اما آنها باید بدانند این جدایی امکان پذیر نیست چرا که همه ما ایرانی و زیر یک پرچم و نظام واحد زندگی می کنیم و  برای اعتلای کشور خود از جان و مال خود دریغ نمی کنیم.وی با تاکید بر اینکه اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای زیادی تقدیم کشور کرده  است، افزود: این امر نشان از همدلی میان شیعه و سنی دارد چرا که معتقدند اعتلای انقلاب اسلامی هدف اصلی مردم ایران است.
خطیب جمعه اهل سنت کیش تاکید کرد: پیشرفت و شادی کشور برای همه خوش و بدی و ناملایمات آن برای همه بد است ،اگر کشور ناامن شود این ناامنی برای همه و اگر پیشرفتی در آن حاصل می شود برای تمامی کشور است .
شیخ یعقوب شمس در بخش دیگری از سخنان خود حضور خادمان و پرچم مقدس حرم امام رضا علیه السلام در کیش را فرصتی مغتنم برای مردم جزیره کیش توصیف کرد  و گفت: همه از اردتمندان امام رضا (ع) هستیم و پرچمی که شما خدام حرم رضوی حمل می کنید را بر دیدگان خود می نهیم چرا که نام آن حضرت را با خود به همراه دارد و افتخار می کنم که بارها برای زیارت آن حضرت به همراه خانواده خود به مشهد مقدس رفته ام.
شیخ یعقوب شمس به وجود فتنه ها و درگیری های کشورهای اسلامی و تشکیل گروه های تروریستی هم اشاره کرد و افزود:  سردمداران  این جنایت ها همان کسانی بودند که در صحرای عاشورا امام حسین علیه السلام و یارانش را به شهادت رساندند و در این دوران هم  تمام فتنه ها و مشکلات با هدف تفرقه در اسلام و نشان دادن چهره خشن از اسلام است.
در این دیدار  نشان متبرک امام رضا (ع) و تصویری از بارگاه آن حضرت به شیخ یعقوب  شمس اهدا شد

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.