افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال / امحا 115 کیلو مواد مخدر در هفته ناجا

 فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر اینکه یکی از خطوط قرمز پلیس بحث مواد مخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ است از افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

 سرهنگ رحیم جهانبخش در نخستین نشست خبری خود با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : این هفته فرصتی مناسب برای قدردانی از رشادت ها و مجاهدت های جوانان این مرز و بوم است و تک تک مردم باید به رسالت خود در قبال خون شهدا عمل کنند .
وی با تشریح برنامه های تدارک دیده شده در هفته ناجا اظهار کرد : وجه اصلی این هفته نقطه اتصال ناجا با سرمایه های اجتماعی است و اتفاق مبارکی است که مردم ضمن آگاهی از اقدامات پلیس ،برای مشارکت در حفظ و ایجاد امنیت با نیروی انتظامی همکاری می کنند.
این مقام نظامی با بیان اینکه اواخر هفته ناجا با ماه محرم مصادف شده است افزود : محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و می تواند حاوی پیام های ویژه برای ما باشد .
وی به شعار هفته ناجا ' همه با هم برای امنیت و ارامش ' اشاره کرد و گفت : آرامش شفاف ترین وجه امنیت و محصول و خروجی آن است، امنیت محصول صد درصدی ناجا نیست بلکه محصول کارکردی تمام نهادهای اجتماعی به ویژه نهاد تاثیر گذار خانواده است .
سرهنگ جهانبخش امنیت را نبود تهدید در هر حوزه ای عنوان کرد و گفت : برای ایجاد امنیت عمومی و اجتماعی و دور کردن تهدید از جامعه باید تمامی مردم و نهادها با هم همکاری کنند .

* اهمیت گروه های مرجه اجتماعی در باز تولید امنیت / مرز امنیت اجتماعی رضایت شهروندان است
وی نقش گروه های مرجع اجتماعی در باز تولید امنیت را مهم دانست و گفت : یکی از گروه های مرجع تاثیر گذار رسانه ها هستند چرا که رسانه ها تضمین کننده سلامت روند اجتماعی محسوب می شوند ،زمانی که شفافیت در جامعه صورت می گیرد و عملکردها رصد می شود سازمان های فعال در زمینه ایجاد امنیت هوشیارتر می شوند .
جهانبخش رضایت شهروندان در امنیت اجتماعی را با اهمیت خواند و افزود : مرز امنیت اجتماعی رضایت شهروندان است و تحقق آن با رفتارها و کنش های مناسب ما عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه کیش جزیره آرامش است اظهار کرد : نبود چراغ قرمز و ترافیک ، فرهنگ بوق نزدن ، نبود دیوار، وجود فرهنگ ناب و فرهیختگی در گفتمان ها ویژگی هایی است که بسیاری را جذب جزیره کرد ه است که می توان این ویژگی های مثبت را به سایرنقاط کشور تسری داد .
وی با تاکید بر اینکه در کیش نیاز به مشارکت مردم در حوزه اجتماعی داریم گفت : نباید کاری کنیم تا نقطه نازیبایی در جزیره کیش ایجاد شود .
سرهنگ جهانبخش ایجاد رضایتمندی در مردم را مهمترین خواسته پلیس دانست و گفت : مردم علاقه زیادی به مشارکت دارند و نقش رسانه به عنوان گروه مرجع اجتماعی در جلب مشارکت و رضایت مردم اهمیت زیادی دارد .

* رفتارهای پلیس و امنیت حاکم از مزیت های رقابتی جزیره کیش است
این مقام نظامی آرامش و امنیت حاکم در کشور و جزیره کیش و رفتارهای زیبای پلیس را از مزیت های رقابتی کیش برای جذب گردشگر نسبت به سایر کشورها دانست و گفت : هدف ،ایجاد آرامش برای مردم و گردشگران است ، با رفتار مودبانه ، شایسته و براساس اخلاق اسلامی می توان گردشگران زیادی را به منطقه جذب کرد.
فرمانده نیروی انتظامی کیش به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود : اگر بتوانیم با رفتارها و عملکرد خود یک گردشگر را از سفر به دیگر کشورها منصرف کنیم و کیش را مقصد گردشگری آرام معرفی کنیم کار مهمی انجام داده ایم .
وی از اجرای طرح پلیس گردشگری نمونه در کیش خبر داد و افزود : رفتار پلیس بخشی از جذابیت های کیش است و ما به دنبال اجرای طرح پلیس گردشگری هستیم که پیشنهادات در این راستا می تواند موثر باشد .

* کاهش 26 درصدی تصادفات در کیش / افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر
وی در بخش دیگری از این نشست به کاهش 31 درصدی تصادفات خسارتی در کیش اشاره کرد و افزود : در این حوزه در مجموع 26 درصد کاهش داشتیم .
سرهنگ جهانبخش یکی از خطوط قرمز پلیس را موضوع مواد مخدر دانست و گفت : با وارد کنندگان ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان برخورد جدی می کنیم .
فرمانده پلیس انتظامی کیش از افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود : امسال دو برابر سال گذشته کشفیات داشتیم که این آمار در شهریورماه امسال 435 درصد نسبت به شهریور 94 افزایش داشته است.
وی یکی از مطالبات اصلی مردم را مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت : اعتیاد به مواد مخدر نقطه آغازی برای ارتکاب به سایر جرایم است .
سرهنگ جهانبخش به کاهش 24 درصدی سرقت در جزیره کیش در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت : این رقم نسبت به میانگین کشور بالاتر است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم .
وی از افزایش جرائم مالی و کلاهبرداری در کیش خبر داد و اظهار کرد: بیشتر موارد و پرونده ها مربوط به مسائل مالی است ، مواردی که می توان بدون مراجعه به پلیس توسط گروه های مرجع آن را حل کرد ،تلاش ما این است پرونده های مالی پیش از رسیدن به پلیس با حضور گروههای مرجع ساماندهی شود .
سرهنگ جهانبخش در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد کنترل مبادی ورودی دریایی در زمینه مواد مخدر و خرید دستگاه ایکس ری برای نصب در بندرگاه اظهارداشت : درگاه ها و گلوگاه های حیاتی را شناسایی و بر آن تمرکز کرده ایم ، بحث خرید دستگاه ایکس ری نیز در حال تامین اعتبار است .
وی در ادامه از اجرای 110 برنامه در هفته ناجا خبر داد و اظهار کرد: امحا 115 کیلوگرم از مواد مخدر کشف شده ، برگزاری صبحگاه مشترک ، آموزش همگانی در مساجد و انتقال اطلاعات ، نشست با گروههای مرجع اجتماعی ، نشست با هیات های مذهبی ، دانشگاهیان و معتمدان و بزرگان از دیگر برنامه های این هفته است .
ساماندهی اتباع بیگانه و تاکید بر گرفتن کارت و مجوز اشتغال کارگران از سوی کارفرمایان ، فرهنگ سازی برای جمع آوری قلیان ها ، اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر ، مشکلات هندسی میادین کیش ، نشست با موسسه های کرایه دهنده خودرو ، ساماندهی موتورهای شارژی ،ایجاد تبلیغات بصری برای معرفی پلیس کیش ، برخورد مناسب پلیس با گردشگران ،درج قوانین و پیام های راهنمایی و رانندگی کیش در روی بلیط ها و مبادی ورودی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود .
این نشست امروز با حضور روسای پلیس فتا ، حوزه راهنمایی و رانندگی و راهور و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در سالن اجتماعات فرماندهی کیش و اصحاب رسانه برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.