عاشورا گفتمان عدل و مردانگی در مقابل ظلم و نامردی بود

 فرمانده نیروی انتظامی کیش با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی پیرو مکتب عاشورا است و از مظلوم دفاع و با ظلم مبارزه می کند افزود : واقعه کربلا و عاشورا گفتمان عدل و مردانگی در مقابل ظلم و نامردی بود.

سرهنگ رحیم جهانبخش در آئین طشت گذاری آذری های مقیم کیش که هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برگزار می شود با طرح این موضوع که در نهضت امام حسین (ع) چه چیزی نهفته است که مردم پیش از رسیدن محرم خود را برای عزاداری سالار شهیدان آماده می کنند گفت : واقعه کربلا و عاشورا یک تقابل گفتمان و عین صلح بود و امام حسین(ع) تا اخرین لحظه تلاش کردند تا جنگی اتفاق نیفتد و در این راه علی اصغر(ع) خود را فدا کردند.
جهانبخش گفت : اینکه واقعه کربلا چرا ازماندگارترین جنگ ها است و به یک نهضت ماندگار در تاریخ تبدیل شده است ؟ اظهار کرد : علت را باید در محتوای این نهضت جست وجو کرد .
وی تصریح کرد : وقتی کسی طفل شش ماهه خود در مقابل دشمن قرار می دهد به این معنی است که بدنبال جنگ نیست ، عاشورا گفتمان عدل و مردانگی در مقابل ظلم و نامردی بود .
سرهنگ جهانبخش با تاکید بر اینکه غیرت و مردانگی در نهضت عاشورا نهادنیه شده است افزود : مردانگی برای ایرانیان و آذری زبانها یک ارزش ماندگار است و تمام وجودشان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است .
فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر اینکه ایستادگی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در مقابل نامردی و ظلم یک ارزش است تصریح کرد : عشق هر ایرانی و آذری زبان علمدار کربلا است .
به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی پیرو مکتب عاشورا است افزود : پلیس همواره از مظلوم و عدالت دفاع کرده و با ظلم و ناعدالتی مبارزه می کند.
مراسم طشت گذاری آذری های کیش یکشنبه شب با حضور حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش ،حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت کیش، معاونان نیروی انتظامی، سرهنگ محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، جمعی از مسئولان و عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) در حسینیه آذری های کیش برگزار شد .
جزیره کیش با داشتن 43 هیات مذهبی ایام محرم را به صورت ویژه ای برگزار می کند به طوری که سالانه تعدادی از گردشگران برای بهره مندی از اثار معنوی این آئین ها به این جزیره سفر می کنند.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید می کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.