نگاه علوی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) برای نسل جدید تبیین شود

 امام جمعه کیش با بیان اینکه گفتمان اصلی کربلا نگاه علوی و اموی بود، گفت: نگاه علوی در هیات ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع) بویژه برای نسل جوان تببین شود.

 حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه کیش با توصیه بر رعایت تقوای الهی افزود: دو قرائت نگاه علوی و نگاه اموی در تاریخ اسلام مطرح بوده که این گفتمان در جاهایی تبدیل به جنگ سخت شده و اوج آن در کربلا و عاشورا بود.
وی اظهار کرد: این دو تفکر و نگاه در همه مسائل اجتماعی، دین و دیانت و ارتباط با مردم و بیت المال مسلمانان وجود دارد.
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه امنیت، آسایش، رفاه و احترام و عزت مردم به عهده حاکمان است اظهار کرد: امام حسین (ع) می فرمایند امام جامعه اسلامی باید به کتاب و آیات قرآن، قسط و حق عمل کند و خودش را در خط مستقیم نگه دارد.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت: امام حسین(ع) در نامه خود به کوفیان می فرمایند می خواهم هرچه معروف است در جامعه ترویج شود و ماموریت حاکمیت علوی این است که معروفها در تمام ابعاد در جامعه ترویج و انواع منکرها کمرنگ شود.
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: علمای اسلام توصیه دارند که در مجالس عزاداری بدعت ها را نداشته باشیم و از مراسمی که به عزاداری امام حسین (ع) آسیب می رسانند جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در گفتمان علوی ،مردم یکی از محورهای خدمت رسانی و ولی نعمت هستند اظهار کرد: در برداشت دیگر، حکومت را برای قدرت و تشریفات می خواهد که این جریان اموی است و باز هم اوج این دو نگاه و اندیشه در کربلا وجود دارد.
خطیب جمعه کیش ادامه داد: در نگاه دینی حکومت توطئه نیست و نگاه به قدرت خیلی خطرناک بوده و این همان نگاهی است که پدر ، برادر خود و پسر ، پدر خود را به قتل می رساند و این نگاه اموی است.
وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه بیان کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی درسها و عبرت های فراوانی در چند محور برجسته است.
حجت الاسلام علیدادی افزود: محور اول تقویت ایمان است و ایمان جامع ما نیاز به تقویت جدی دارد و این از رسالت های تاسوعا، عاشورا و محرم و صفر است.
وی با بیان اینکه خروج از بی تفاوتی یکی از نعمات بزرگ کربلای حسینی است تاکید کرد: اگر محرم و صفر نبود خیلی ها بی تفاوت می ماندند و باید در جامعه حساس باشیم و در مقابل ظلم بایستیم.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: عاشورا محفلی برای فکر، اندیشیدن، تعالی انسان و فهمیدن قرآن و روایات است و ماه محرم زمان تجلیل از اسرا، مفقودان که خدمات بزرگی به کشور کرده اند، است .
وی اظهار کرد: از روحانیتی که در این ماه برای تبلیغ به جزیره سفر کرده اند و در راس آنها از مفسر قرآن و خطیب توانا حجت الاسلام قرائتی و همچنین از هیات های مذهبی که عزاداری ها را پر رنگ تر و پرشورتر از سال قبل برگزار می کنند، قدردانی می کنیم.
امام جمعه کیش با اشاره به 20 مهر روز بزرگداشت شاعر بلند آوازه حافظ شیراری گفت: حافظ شاعری ویژه و شعر و ادبیات او در خدمت اخلاق بود .
وی با یاد آوری بمباران شهر سومار در شانزدهم مهر سال 1366 توسط رژیم بعثی صدام گفت: صدام ملعون چه سرانجامی داشت و شهدای شیمیایی شهر سومار چه آینده در خشانی دارند.
نماز جمعه کیش امروز با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، مردم و مسئولان و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی درمصلای بزرگ کیش برگزار شد.
در حاشیه برگزاری نماز جمعه ' ضمن رونمایی از کتاب ' همه تو ' اثر شاعره شعر آئینی 'نغمه مستشار نظامی ' از وی تجلیل شد .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.