دستگیری 12 خدمه لنج ماهیگیری غیر مجاز و توقیف 10 تن ماهی

 کارشناس امور دریایی دریابانی کیش از توقیف بیش از 10 تن انواع ماهی و دستگیری 12 خدمه لنج ماهیگیری غیر مجاز که همگی بدون مجوز اقدام به صید می کردند خبر داد.

سرهنگ علی اصغر جمالی عصر یکشنبه در مورد جزئیات توقیف این لنج صیادی اظهار کرد : این لنج در هشت مایلی جنوب آبهای جزیره کیش به صورت غیر مجاز و بدون داشتن مجوز اقدام به صید کرده بود .
وی گفت : نیروهای گشت دریابانی در برخورد با این شناور و کنترل مدارک، آن را توقیف کردند که در جریان این عملیات 12 خدمه لنج دستگیر شدند و لنج نیز به بندرگاه منتقل و پرونده آنها تحویل مقام قضایی شده است.
سرهنگ جمالی با بیان اینکه این لنج مجوز ایمنی و خروج از بندرگاه را نداشت اظهار کرد : مجوز صید این شناوردر مرداد ماه امسال باطل شده بود و برای خروج از بندرگاه ،مهر دریابانی را نیز دریافت نکرده بود .
وی تصریح کرد : خدمه این لنج برای ماهی گیری از تورهای استفاده می کردند که علاوه بر از بین بردن آبزیان ، برای محیط زیست و نابودی مرجانها نیز مشکل ساز بود .
کارشناس امور دریایی دریابانی کیش با تاکید بر اینکه نیروهای پرتوان و هوشیار دریابانی وظیفه حراست و حفاظت از مرزهای آبی به ویژه آبهای خلیج فارس و جزیره کیش را بر عهده دارند افزود : دریابانی کیش آمادگی کامل دارد تا با هر گونه تخلف و صید غیر مجاز در منطقه برخورد کند .
سرهنگ جمالی گفت : از ابتدای سال تا کنون بیش از 40 تن ماهی از صیادان غیر مجاز به همراه بیش از 50 مایل تور غیر مجاز( هر مایل یک هزار و 852 متر و نیم ) کشف و ضبط شده است.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید می کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.