370 مقاله در همایش صنایع دریایی پذیرش شد

 دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه این رویداد مهم از 27 الی 30 مهر ماه در جزیره کیش برگزار می شود افزود : از 500 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 370 مقاله از سوی هیات علمی پذیرفته شده است .

سعید مظاهری روز شنبه در مورد جزئیات همایش هجدهم گفت : این رویداد در راستای برنامه های اصلی انجمن دریایی ایران و با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، طرح مسائل و تدوین روش های ارتقاء و توسعه صنایع دریایی ،استفاده از فرصت های پسا تحریم ، بررسی و نقد مسائل و مشکلات صنایع دریایی، و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی برگزار می شود .
مظاهری ارائه آخرین دستاوردهای صنایع دریایی کشور، تعامل و تبادل اطلاعات فناوری، دست یابی به آخرین اطلاعات جهانی در صنایع دریایی و دریانوردی و نیاز سنجی این صنعت استراتژیک را از دیگر اهداف این همایش برشمرد .
وی با بیان اینکه در این همایش تغییرات اساسی ایجاد شده است به 10 محور اصلی این همایش اشاره کرد و گفت :اقتصاد و مدیریت دریا ، طراحی وساخت شناورهای دریایی ، حوزه صنایع نفت و گاز ، دریانوردی و حمل و نقل ، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و فناوری های نوین، انرژی های تجدید پذیردریایی ، خطوط لوله های دریایی ،حوزه سازه های فرا ساحلی و توجه به سرمایه های انسانی از محورهایی است که در این رویداد بدان پرداخته می شود.
مظاهری از دریافت 500 مقاله به این همایش خبر داد و افزود : 370 مقاله از سوی هیات علمی پذیرفته شده است که به دو صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد ، با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان ، ارائه شفاهی مقالات را 50 درصد افزایش داده ایم.
وی از برگزاری 18 کارگاه آموزشی و پنل ها و جلسات کمیته های تخصصی در این همایش خبر داد و به ایرنا گفت : چهار سالن از مرکز همایش های بین المللی کیش به برگزاری این کارگاه ها و نشست ها اختصاص دارد ، قرار است 8 کارگاه نیز با حضور استادان ، صاحب نظران و شرکت های صاحب نام خارجی برگزار شود.

*کارگاه مشترک صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران و هلند
وی از برگزاری پنل تخصصی نفت و گاز فراساحل ، کارگاه مشترک صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران و هلند با حضور صنعتگران ایرانی و هلندی در صنعت دریا خبر داد و گفت :این کارگاه با هدف بررسی راهکارهای مشارکت بیشتر در صنعت دریایی دو کشور از نکات مهم این نشست است .
مظاهری به برگزاری نشست تخصصی گردشگری دریایی کشور و همچنین سمینار فرصت های توسعه گردشگری دریایی با همکاری انجمن مهندسی دریایی و سازمان منطقه آزاد کیش، سمینار همکاری های دریایی بین المللی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین میز گرد چالش ها و فرصت های پیش روی صنایع دریایی کشور در برنامه ششم توسعه در طول برگزاری این همایش اشاره کرد .
دبیر همایش هجدهم در مورد انتخاب نفرات برتر در این حوزه اظهار کرد : انتخاب استاد ، دانشجو ، دانش آموخته مقطع دکترا برتر و همچنین پایان نامه ،کتاب ، مقاله ها و صنعت برتر از برنامه های آئین اختتامیه این همایش است که جایزه' دکتر گل افشانی' به آن تعلق خواهد گرفت.
مظاهری به ایرنا گفت : این جایره در راستای ارج نهادن به محققین عرصه صنایع دریایی و تقویت اجتماع علمی و تشویق دانشجویان حوزه دریایی و با هدف افزایش تحرک و شادابی اجتماعی و شناسایی استعدادهای برتر علمی فرهنگی به منتخبان اهدا می شود.
وی ویژگی مهم این دوره از همایش را ثبت نام الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی کارگاه ها به صورت منظم به شرکت کنندگان عنوان کرد و افزود : در این دوره شرکت کنندگان با برنامه ریزی بهتری از کارگاه ها و نشست ها بهره مند خواهند شد .
وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه این همایش صبح روز سه شنبه 27 مهر ماه خواهد بود گفت : ازمسئولان ،مقامات و مدیران عالی رتبه کشوری و لشکری و محلی برای حضور در همایش و سخنرانی دعوت شده است .
وزارتخانه های نفت ، صنعت ، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،سازمان شیلات ایران ، سازمان صنایع دریایی ، سازمان حفاظت از محیط زیست ،سازمان گسترش و صنایع نوسازی ایران ، سازمان ملی استاندارد ایران ، دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی امیر کبیر،علامه طباطبایی ، تهران و تربیت مدرس ، شرکت ملی نفت ایران ، شرکت پایانه های نفتی ایران ،انجمن علوم و فنون دریایی ، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ،پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از جمله حامیان برگزاری این رویدادمهم هستند که مظاهری بدان اشاره کرد.
این همایش به همت انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری سازمان های دریایی کشور و سازمان منطقه آزاد کیش از 27 تا 30 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.