امام جمعه کیش :زنان تربیت کننده فرماندهان خط مقدم هستند

 امام جمعه کیش گفت : زنان یک معلم واقعی هستند که فرماندهان خط مقدم را تربیت می کنند

حجت الاسلام حسن علیدادی عصر شنبه در نخستین گردهمایی همسران نیروی انتظامی کیش ' در سخنانی با محوریت بصیرت افزایی به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در مورد زنان اشاره و اظهار کرد: جهاد اصلی برای زنان است که هم به تربیت فرزندان خود می پردازند تا وارد جامعه شوند و هم مردان را حمایت و پشتیبانی می کنند چنین زنانی مادران و همسرانی موفق خواهند بود.
وی با بیان اینکه زنان، شهید پرور و مجاهد پرور هستند افزود : اگر کسی فرزند خوبی تربیت کند سود آن نه برای خود بلکه برای تمام انسانیت است.
حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد که زنان معلم به معنای واقعی هستند و فرماندهان خط مقدم را تربیت می کنند.
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه تربیت یک علم و بر عهده مادران است گفت: انسانها شرایط متفاوت دارند و هر فرد باید با خودش سنجیده شود نه فرد دیگری .
وی به برخی از ویژگی های انسان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست ، یک انسان باید کشف و بعد از آن استخراج ،ذوب ،قطعه سازی و در پایان مونتاژ شود که اگر تمامی این مراحل به خوبی انجام شود انسانی ویژه خواهد شد.
امام جمعه کیش افزود : بر اساس روایتی بچه ها در هفت سال نخست زندگی باید آزادی عمل بالایی داشته باشند و در هفت سال دوم خانواده ها باید مدیریت کامل آنان را برعهده داشته باشند چرا که در این مرحله کودکان بهترین افراد را خانواده و معلم خود می دانند بنابر این باید خانواده ها بیشتر تلاش کنند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: بچه ها در هفت سال سوم دوران وزارت خود را می گذرانند به این معنی که باید آنان را در موضوعات مختلف مشارکت داده و برای ورود به اجتماع آماده کنیم .

* بهترین پاداش برای مردان تایید کارهای خوب آنان است
فرمانده انتظامی کیش نیز در این مراسم در سخنانی با محور ' تربیت فرزند' به نقش و اهمیت جایگاه زن درجامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: از دامن زن است که مرد به معراج می رسد .
سرهنگ رحیم جهانبخش به برخی از نظرات روانشناسان و ویژگی های مردان اشاره کرد و افزود: مردان کلمات عاطفی را بیشتر با حرکات بدن ابراز و کمتر از کلام استفاده می کنند و برعکس زنان فراموشکار هستند.
این تحلیلگر پدیده های اجتماعی داشتن غرور در خانه را همچون سم دانست و گفت: همسران نباید در مقابل یکدیگر غرور داشته باشند .
به گزارش ایرنا ،وی با بیان اینکه لفظ نداشتن کارایی و توانایی برای مرد یک اهانت محسوب می شود افزود: اهانت آمیز ترین و سمی ترین جمله برای مردان از سوی همسران خود این است که آنان را بی عرضه و ناتوان بخوانند و بهترین پاداش نیز تائید کارهای خوب آنان است.
این مقام نظامی یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات اخلاقی در جامعه امروز در برخی مواقع را کاستی غیرت در مردان دانست و گفت : مردان با غیرت به عاقبت به خیری همسر خود کمک می کند .
سرهنگ جهانبخش به اختلالات روانی پس از بروز حوادث سخت ( PTSD ) اشاره کرد و گفت : پس از سقوط هواپیما و یا رخ دادن زلزله ، برخی افراد که از حادثه جان سالم به در می برند دچار PTSD می شوند که این حالت در ماموریت های پلیس برای آنان دو برابر حوادث دیگر است .
وی اظهار کرد :اگر کسی از زیر آوار و یا سقوط هواپیما جان سالم به در برد و در آن زمان همسرش حضور داشته باشد و به او کمک کند بیش از 70 درصد اثر PTSD از بین خواهد رفت .
سرهنگ جهانبخش یکی از وظایف مهم همسران پلیس را دادن روحیه و حمایت از آنها اعلام کرد و گفت : این حمایت ها آنها را در انجام هر چه بهتر ماموریت ها کمک می کند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به تربیت کودکان در خانه اشاره کرد و افزود: باید به کودکان از همان ابتدا توان نه گفتن را آموزش دهیم .
فرمانده نیروی انتظامی کیش گفت: رشوه نگرفتن ،ورود نکردن به مسائل انحرافی و دیگر موضوعاتی از این دست را باید کودک از همان ابتدا و در سنین پائین در خانه بیاموزد .
وی قرآن کریم و نهج البلاغه را کتابی کامل برای زندگی دانست و گفت: این کتاب آسمانی تمام مسیر زندگی را برای ما روشن کرده است .
این مقام نظامی به یکی از هجمه های فرهنگی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:آنها لوازم بازی کامل را برای کودکان ما می سازند که هیچگونه چالش فکری برای تکمیل کردن آن در کودکان ما بوجود نمی آید و این در حالی است که این لوازم را بصورت ناقص و نیمه در اختیار کودکان خود قرار می دهند تا آنان با تفکر این وسایل را تکمیل کنند .
به گزارش ایرنا ،سرهنگ جهانبخش به تاثیر شبکه های اجتماعی و سوء استفاده برخی افراد ناسالم از آن اشاره کرد و گفت: حتی بارگذاری عکس معمولی در شبکه ها این امکان را به سودجویان می دهد تا از آن به بهانه های مختلف استفاده کنند که می تواند برای افراد مشکل ساز شود.
در ادامه مراسم حجت الاسلام بهروز نجفی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کیش نیز در مورد سبک زندگی دینی سخنرانی کرد.
این همایش عصر دیروز با حضور امام جمعه کیش ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و خانواده های آنان در خانه فرهنگ و هنر لبخند برگزار شد. 

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.