آلزایمر شایع ترین علت بیماری زوال عقل در دنیا

 آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود، سپس فرد حتی راه بازگشت به خانه خود را فراموش می کند و به تدریج دامنه آن گسترش می یابد تاجایی که علاوه بر بیمار، خانواده و اجتماع را نیز درگیر می کند.
متخصص بیماریهای مغز و اعصاب بیمارستان  کیش گفت: آلزایمر یکی از شایع ترین علل بیماری دمانس یا زوال عقل است، دمانس یا زوال عقل در اثر تخریب سلول های مغز به وجود می آید و باعث کاهش تدریجی عملکرد شناختی فرد می شود.
دکتر علیرضا نائینی  از دست دادن حافظه کوتاه مدت ،تغییر در حالات رفتاری ،ضعف در بیان کلمات و بی قراری را از جمله نشانه های بیماری آلزایمر برشمرد و گفت:این بیماری معمولا بعد از سن 60 سالگی و با افزایش سن افراد شیوع پیدا میکند.
وی سن ،سابقه خانوادگی ، ابتلا به بیماریهای دیابت و فشار خون و جنسیت  را از عوامل زمینه سازابتلا به  بیماری آلزایمر برشمرد.
متخصص بیماریهای مغزو اعصاب بیمارستان کیش با اشاره به اینکه در حال حاضر درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد افزود: تنها با استفاده از دارو می توان روند پیشرفت این بیماری را کم و از شدت اختلال حافظه و مشکلات رفتاری بیمار کم کرد.
بر اساس آمار های جهانی در حال حاضر بیش از 24 میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری زوال عقل مبتلا هستند که پیش بینی می شود تا سال 2040 این رقم به 80 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.