افزایش 25 درصدی کشف مواد مخدر در 7 ماهه گذشته در کیش / طرد مصرف کنندگان و خرده فروشان

 فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از انهدام 3 باند تامین مواد مخدر در کیش ، دستگیری 9 نفر از عناصر اصلی،کشف 20 کیلو گرم مواد و همچنین افزایش 25 درصدی کشفیات در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

 سرهنگ رحیم جهانبخش در کلانتری 12 جزیره کیش در جمع خبرنگاران گفت: مواد مخدر هم خانمانسوز و هم جامعه سوز است، با ورود و استفاده این مواد توهم زا، پرخاشگری، جرم، جنایت، سرقت و سایر جرایم خشن اجتماعی افزایش می یابد.
وی افزود: مصرف شیشه توان شناختی افراد را دگرگون و توهم در دید ایجاد می کند تا حدی که فرزند و اعضای خانواده خود را به گونه ای دیگر تجسم می کنند و گاه با رفتارهای پرخاشگرانه آنها را به قتل می رسانند.
* کیش امن ترین و سالم ترین منطقه در حوزه مواد مخدر
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، این جزیره را سالم ترین و امن ترین منطقه در حوزه مواد مخدر دانست و گفت: پائین ترین درصد معتاد و آلودگی در کیش است و رشد کشفیات ما ناشی از افزایش تمرکز است.
وی تصریح کرد: این سالم بودن و امنیت داشتن در سایه تلاشهای شبانه روزی اتفاق افتاده که باید استمرار داشته باشد.
سرهنگ جهانبخش گفت: عمده تمرکز ما به سمت مواد مخدر و برخورد با جرم ناشی از آن است تا کیش همچنان زیبا بماند.
*افزایش 25 درصدی کشفیات در 7 ماه گذشته
فرمانده نیروی انتظامی کیش در ادامه از افزایش 200 درصدی میزان کشف مواد مخدر صنعتی (شیشه) در 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی با اعلام اینکه با تاکتیک های سلبی، عملیاتی و تلاش و پیگیری نیروهای پلیس ، 25 درصد در کل کشفیات نسبت به دوره مشابه افزایش داشتیم؛ اظهار کرد: شیب برخوردها در 2 ماه اخیر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا ،فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش همچنین از دستگیری اعضای 3 باند تامین مواد مخدر برای کیش و دستگیری 9 نفر از عناصر اصلی و همچنین کشف 20 کیلوگرم مواد خبر داد و افزود: اموال و خودروهای حامل مواد مخدر طبق دستور قضایی توقیف می شود.
فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر اینکه تنها به دستگیری این افراد بسنده نمی کنیم افزود: به دنبال عوامل اصلی فروش این باند در سرزمین اصلی هستیم تا آنان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهیم.
* طرد خرده فروشان و مصرف کنندگان
وی درمورد جرایم در نظر گرفته شده برای خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد (کیشوند و غیر کیشوند) گفت: این عده درحالی که جرایم حبس شامل آنها نشود اگر کیشوند باشند کارت کیشوندی آنها باطل و هر دو گروه از جزیره طرد می شوند و امکان حضور دوباره در جزیره را نخواهند داشت چرا که تصویر و مشخصات آنهادر مبادی کنترلی ورودی موجود است ، در صورت ورود دستگیر و تحویل مقام قضایی داده می شوند.
به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش تصریح کرد: درحال تهیه یک ضمانت اجرایی برای جلوگیری از ورود افراد طرد شده با همکاری سازمان منطقه آزاد هستیم.
وی عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی را بالاتر از مواد سنتی عنوان کرد و با هشدار به شهروندان افزود: برخی مواد درقالب خوشبو کننده ها با نام BONZAI وارد می شوند ، این مواد اسانس دارند که شامل متان فتامین ها یا روان گردان ها (شیشه) است و با قرار دادن این مواد در قالب خوشبو کننده در خانه و یا سرویس های بهداشتی فرد آرام آرام به این بود عادت می کند که این نقطه آغازی برای ترویج مواد مخدر صنعتی است.
سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه قرص های پیشتاز ( صنعتی ) در غرب تولید و از ترویج آن حمایت می شود افزود: میزان کشفیات این نوع مواد در مرزهای غربی بیشتر از مرزهای شرقی است.
وی درمورد اقدامات پیشگیرانه و آگاه کننده گفت: در کنار این عملیات ها برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی نیز برای مردم با هماهنگی امام جمعه در مساجد در نظر گرفته شده است تا از تریبون مساجد ،مردم بیشتر با خطرها و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه شوند.
فرمانده انتظامی کیش به تعامل خوب با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این شورا نیز فعالیت های مناسبی در ایجاد ساختارهای اجتماعی برای کاهش مصرف مواد مخدر داشته است.
* خانواده ها بر مراودات فرزندان خود نظارت داشته باشند
جهانبخش عمده ترین ،محکم ترین ،اثرگذارترین و آسان ترین کنترل اجتماعی را نهاد خانواده عنوان کرد افزود: اگر خانواده ها بر مراودات فرزندان خود و مکان های تردد آنها نظارت و کنترل داشته باشند درصد گرایش آنها به استفاده از مواد مخدر کاهش می یابد.
وی همچنین گفت: سیگار و قلیان برازنده جزیره کیش نیست چون در این جزیره تفریح های سالم ساحلی و انواع ورزش های دریایی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.
وی به وجود قوانین بازدارنده مناسب در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: با تلاشهای شبانه روزی و هماهنگی مسئولان دادگستری کیش با نیروی انتظامی برنامه هایی را در این زمینه در آینده خواهیم داشت.
جهانبخش با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر شیوه های مختلف دارد گفت : برخی از مواد کشف شده بلعیده شده بود که عوارض خطرناکی برای فرد به دنبال دارد، مقداری داخل کتاب و کفش جاسازی و بخشی نیز توسط قایق های تندرو از سواحل وارد جزیره شد و دو محموله نیز از این قایق ها به دست آمد که در جریان آن متخلفان دستگیر، مواد کشف، قایق توقیف و شبکه متلاشی شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.