آغاز طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی کیش

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز طرح وازنیش فلوراید در مدارس کیش باهدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت دهان و دندان خبر داد.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز طرح وازنیش فلوراید در مدارس کیش باهدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت دهان و دندان خبر داد.
دکتر رضانیا بابیان اینکه این طرح با هماهنگی اداره  آموزش‌وپرورش انجام خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح ابتدا آموزش‌های لازم توسط مربیان بهداشت در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و پس از مسواک زدن جهت انجام عمل وارنیش فلوراید آماده می‌شوند که این کار توسط تیم مرکز توسعه سلامت به صوت رایگان انجام می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 12-  6 سال از اهداف بلندمدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود که مرحله اول این طرح از24 آبان به مدت یک ماه در تمام مدارس ابتدایی کیش اجرا می‌شود و مرحله دوم نیز در اردیبهشت 96اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ازنظر علمی ثابت‌شده است که فلورایدتراپی می‌تواند تا 60% پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد، تصریح کرد: فلوراید ماده‌ای است که وقتی در مجاورت مینای دندان قرار می‌گیرد بانفوذ به آن باعث استحکام دندان در برابر پوسیدگی می‌شود.
 رضانیا گفت: استفاده از وارنیش فلوراید روش راحت و قابل قبولی است که نیاز به تجهیزات دندانپزشکی ندارد. وی افزود: اعزام دندان‌پزشک و کارشناس به مدارس و آموزش اصول اولیه بهداشت دهان و دندان در راستای جلوگیری از بیماری‌های دهان و دندان است.
دکتر رضانیا به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان پرداخت و گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری  مربوط به فعالیت میکروب‌های محیط دهان است که می‌تواند از یک‌دندان به دندان دیگر انتقال یابد.
 وی بابیان اینکه به علت غفلت در رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری دندان‌ها، منجر به، پوسیدگی دندان می‌شود، تصریح کرد: با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی مناسب، زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان را در جامعه نهادینه کنیم.
4368 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مرحله اول و دوم در مدارس کیش در حال تحصیل هستند. طرح وارنیش فلوراید در مدارس ازجمله بسته‌های خدمتی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است که در جزیره کیش هم‌زمان با سایر نقاط کشور به اجرا درمی‌آید

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.