برنامه های هفته بسیج در کیش تشریح شد

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش گفت:70 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی ، آموزشی و ورزشی و نشست در هفته بسیج در جزیره کیش برگزار می شود.

سرگرد ابراهیم خادمی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج به تشکیل بسیج در پنجم آذر ماه سال 1358 به فرمان امام راحل اشاره کرد و افزود : ایشان معتقد بودند که بسیج و سپاه می تواند نظام و انقلاب را بیمه کند و از این رو فرمان تشکیل آن را صادر کردند.
وی به حضور فعال بسیج در صحنه های سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت : با حضور بسیج در عرصه های مختلف بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شده است که نمونه بارز آن فتنه سال 88 بود که حضور مردم و بسیج در کنار هم توانست آتش این فتنه را خاموش کند.
فرمانده سپاه کیش به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند 'تا بسیج هست نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی است'.
وی وجود بسیج در کشور را لازم و ضروری خواند .
سرگرد خادمی زاده با گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای بسیجی از برگزاری بیش از 70 عنوان برنامه در این هفته خبر در کیش داد و افزود : غبار روبی مزار شهدای گمنام همراه با یاد واره شهدا درمسجد امام حسن مجتبی (ع) ، شرکت سازمان یافته بسیجیان در پیاده روی اربعین حسینی ، حضور بسیجیان و حلقه های صالحین در نماز جمعه از جمله برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این هفته است .
برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری و تبیین گفتمان انقلابی گری در سطح مدارس ،دانشگاه ها و پایگاه های مقاومت ، برگزاری رقابت های ورزشی همچون تیراندازی، فوتسال ، پیاده روی، آمادگی جسمانی نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج است که فرمانده بسیج سپاه کیش بدان اشاره کرد.
وی گفت : عیادت مسئولان از بیماران ، اهدای خون توسط بسیجیان، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان بیماران، برگزاری محفل های انس با قرآن و برپایی همایش یاوران و عاشقان ولایت و منتظران موعود در سطح پایگاه ها، برگزاری اردوهای تربیتی و تفریحی حلقه های صالحین( ویژه بسیجیان)، برپایی کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی ویژه بانوان از دیگر برنامه های این هفته است .
این مقام نظامی به برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان کیش با عنوان 'مدافعان حرم ' در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس و نمایش دریایی با حضور شناورها اشاره کرد و گفت : بسیجیان جزیره کیش نیز همچون دیگر بسجیان مدافع حرم ،ولایت و نظام اسلامی هستند.
همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر وتجلیل از فعالان این عرصه ، تالار گفتمان وحدت بین رده های مختلف ، دیدار با خانواده شهدا ، تجلیل از فرماندهان پایگاه ها و بسیجیان پیشکسوت و فعال از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای هفته بسیج است که سرگرد خادمی زاده به آنها اشاره کرد.
وی از برگزاری رقابت های ورزشی با حضور بسیجیان و عموم مردم در طول هفته بسیج خبر داد و گفت : ایستگاه صلواتی و رونمایی از نماهنگ بسیج از دیگر برنامه های این هفته است .
بیش از شش هزار بسیجی عادی و فعال در حوزه ها و پایگاه های مقاومت ودر بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی با سازمان ها و نهادهای مستقر در کیش همکاری می کنند.
پنجم آذرماه در تقویم رسمی کشور روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل و آغاز هفته بسیج است .
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.