دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در اولین نشست با تشکل های دانش آموزی کیش، این تشکل را خط مقدم عرصه پیشگیری از اعتیاد در مدارس عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در اولین نشست با تشکل های دانش آموزی کیش، این تشکل را خط مقدم عرصه پیشگیری از اعتیاد در مدارس عنوان کرد.

 اولین نشست تشکل های دانش آموزی کیش در عرصه پیشگیری از اعتیاد با حضور تعدادی از سفیران سلامت مدارس، در دفتر این شورا برگزار شد.
بر پایه این گزارش، محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: فرمان حضرت امام (ره) در تأسیس بسیج و فرمایشات آن رهبر فرزانه باعث گردید که جوانان باایمان و پرشور این آب و خاک با تمام وجود و با رشادت‌های وصف ناشدنی در دفاع از میهن اسلامی، همه سختی‌ها و ناملایمات را به جان خریده  و  با شجاعتی بی‌نظیر در مقابل تهاجم نظامی استکبار جهانی و  در ٨ سال دفاع مقدس با فدا نمودن با ارزش‌ترین موهبت الهی که همان جان خود می‌باشد، صفحه بی‌بدیل را در تاریخ اسلام و این کشور رقم زنند، که این شجره طیبه تا به امروز با جوانان  برومندش پله‌های پرافتخار علم و فن‌آوری را در تمامی عرصه‌ها  فتح کرده‌اند که مایه سربلندی و سرافرازی ملت بزرگ ایران شده است، همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: این هفته فرصت مغتنمی است جهت تجدید پیمان با آرمان های بلند حضرت روح الله و بیعتی دوباره با  بزرگ بسیجی دلاور ، سلف صالح حضرت امام، مقام معظم رهبری است  که نوای دلنشین و  عاشقانه اش را  با گوش جان شنیدیم ، او   که در خاکی افلاکی  به گستره تاریخ انسان در برابر مقاومت استکبار قد علم کرد و پرچم خونین فتح را بر گلدسته های غریب مسجد لاله ها بر افراشت و او که ما را گفت:  "بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند".
وی در ادامه ضمن توصیه به دانش آموزان در ادامه دادن راه شهدای دفاع مقدس و شهدای دانش آموز به دوران حساس نوجوانی اشاره کرد و گفت:  دوران نوجوانی با ویژگیهایی همچون خیالبافی، خود بزرگ بینی، حس کنجکاوی، بیداری غرایز ،آرزوهای دست نیافتنی، تلاش برای استقلال ، اثبات شخصیت و تغییرات جسمانی سریع، یکی از حساسترین و مهمترین دوران زندگی فرد به شمار میرود.
وی افزود: ویژگیهای جسمی و روانی خاص دوران نوجوانی، برخی از آنان را در معرض آسیب هایی مانند اعتیاد قرار میدهد .
سرهنگ جهان تصریح کرد: دوره نوجوانی از نظر ابتلاء به سوء مصرف مواد مخدر، بسیار حساس و قابل بررسی است و برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در این دوره ضروری به نظر میرسد.
وی در ادامه تشکل های دانش آموزی کیش در عرصه پیشگیری از اعتیاد را بازوان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در عرصه پیشگیری دانست و گفت: پیشگیری از اعتیاد به معنی به کارگیری اقداماتی است که آگاهی افراد جامعه را نسبت به عواقب و مضرات ابتلا به اعتیاد بالا میبرد و احتمال گرایش آنان را کاهش داده و از سوء مصرف مواد مخدر جلوگیری میکند.
جهان آگاه‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در خصوص رفتارهای پرخطر و مصرف مواد مخدر را از اهداف و وظایف مهم سفیران سلامت دانست.
در پایان این جلسه نیز  آقای "پرویز حیدری راد" بعنوان اولین رئیس تشکل های دانش آموزی در عرصه پیشگیری از اعتیاد  جزیره کیش منصوب شد.
در بخشی از حکم "پرویز حیدری راد"آمده است: با عنایت به اولویت اجتماعی شدن امر مبارزه با موادمخدر و نظر  به سوابق، تجارب  و تعهد جنابعالی در راستای تربیت فرزندان پاک و سالم در عرصه دانش آموزی،  به موجب این ابلاغ، جنابعالی  بعنوان رئیس تشکل های دانش آموزی در عرصه پیشگیری از اعتیاد  جزیره کیش منصوب می گردید.
بدیهی است ضرورت جدی مشارکت  دانش آموزان و اولیاء آنان در این راه ایجاب می نماید تا با عنایت بیشتری به این حوزه پرداخته و با هماهنگی نسبت به برنامه ریزی دقیق و هدایت دانش آموزی در عرصه پیشگیری از اعتیاد  و سفیران سلامت مدارس، اقدام و گزارش آن را مستمراً به این شورا منعکس نمایید.
گفتنی است در خاتمه این نشست دانش آموزان با انواع موادمخدر و اثرات آن آشنا و پس از توجیه جزوه ها و کتب آموزشی در این رابطه از طرف شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش تحویل آنان گردید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.