پیش بینی وزش باد به نسبت شدید در روزهای پایانی هفته

 کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد به نسبت شدیدی در جزایر خلیج فارس پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

مرضیه سی سی پور روز سه شنبه اظهار کرد : با تاثیر سامانه پرفشار در جنوب کشور و استان هرمزگان وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک را تا ظهر امروز سه شنبه شاهد خواهیم بود و به تدریج از شدت گرد و غبار در جزایر خلیج فارس کاسته می شود.
این کارشناس هواشناسی اظهار داشت : روز چهارشنبه بطور موقت با تضعیف هوای پرفشار ابرناکی را در جزایر خلیج فارس شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد : از روز پنج شنبه با نزدیکی یک سامانه کم فشار جنوبی به جزایر خلیج فارس احتمال بارش پراکنده در جزایر دور از انتظار نیست.
سی سی پور افزود: روز های پنجشنبه و جمعه باد به نسبت شدیدی در جزایر خلیج فارس پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه در این روزها کاهش دما نیز خواهیم داشت گفت: تا 24 ساعت آینده پیش بینی می شود که کمینه دما 23 درجه و بیشینه دما به 28 درجه سانتی گراد برسد.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه سرعت باد تا روز پنجشنبه قابل ملاحظه نیست افزود :پیش بینی می شود سرعت باد تا روزهای پنجشنبه و جمعه به 40 کیلومتر در ساعت برسد.
محمد جهانشاهی نسب مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش نیز به ایرنا گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی از تردد شناورهای سبک تا روز پنجشنبه جلوگیری شده و تنها شناورهای سنگین حق تردد دارند .
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.