اعتیاد از مصادیق جنگ نرم است

 رئیس پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش اعتیاد را از مصادیق جنگ نرم برشمرد و افزود :از پای در آوردن اندیشه و تفکر هدف این نوع جنگ است .

علی سلک غفاری جمعه شب در همایش دانشجویی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و با حضور سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود : اعتیاد پدیده ای از مصادیق جنگ نرم است که در این مسیر از پای در آوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی و اجتماعی سبب بی ثباتی و تزلزل نهادهای حاکمیتی بشود .
وی افزود: باتوجه به اینکه ایران یکی از کشورهای مقتدر با نیروی انسانی کیفی و تخصصی و امکانات نظامی ، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقه و دنیا است بسیاری از کارشناسان سیاسی به این نتیجه رسیدند که برای مقابله با این نیروی عظیم یورش نظامی و جنگ سخت آفزاری کارآمد نبوده است.
رئیس پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش جزیره کیش را یکی از هفت منطقه آزاد کشور عنوان کرد و گفت : این منطقه از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است و دلیل آن حضور نهادهای فرهنگی ممتاز و دانشگاه های معتبر در آن است .
وی به جمعیت دانشجویی و دانش آموزی در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: آنها حدود 40 درصد جمعیت کیش را تشکیل می دهند و وجود آنها بر اهمیت فرهنگی و اجتماعی این جزیره می افزاید.
غفاری دانشجویان را افسران جوان این مرز و بوم دانست و افزود : مبارزه با جنگ نرم چهار شاخص دارد که نخستین آن تشکیل اتاق فکر است که در سالهای گذشته با مساعدت معاونت فرهنگی و اجتماعی ،شورای هماهنگی دانشگاه های مستقر در جزیره شکل گرفته و ارتباط خوبی با دانشگاه های مختلف برقرار شده است .
وی پرهیز از بسته شدن فضاها که مربوط به کرسی های آزاد اندیشی است ، کلام نگری در طراحی و راهکارها و ضرورت مخاطب شناسی از دیگر شاخصه هایی است که رئیس پردیس شریف بدان اشاره کرد .
غفاری به طرح 'مهر تا مهر' و پیشنهاد آن از سوی دانشگاه شریف برای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت : با همکاری ستاد، این طرح رشد یافته است و از مهر امسال تا مهر 96 اجرا می شود.
وی با بیان اینکه چهار کارگاه در این طرح در نظر گرفته شده است افزود : کارگاه تجارت جهانی مواد مخدر نخستین آن بود که با حضور سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد .
این استاد دانشگاه گفت: سه کارگاه پیش از عید نوروز و یک کارگاه در سال 96 برگزار خواهد شد که برنامه ریزی های آن انجام گرفته است .
وی عنوان کارگاه دوم را ' آسیب شناسی اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی ' عنوان کرد و افزود : این کارگاه ویژه دانشجویان دختر است که در نهم دی ماه با حضور دکتر زینب امانی برگزار خواهد شد.
غفاری گفت : کارگاه سوم با عنوان 'اثرات و عوارض مصرف مواد مخدر برفرد و جامعه' با حضور دکتر سرامی در بهمن ماه و آخرین همایش با عنوان 'باورهای غلط اعتیاد و جایگزینی تغذیه و تفریحات سالم به جای تبلیغات کاذب و مخرب ' با حضور دکتر ضیایی در فروردین 96 به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
وی در پایان از تلاش مسئولان در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

*فرهنگ سازی مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر
به گزارش ایرنا ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش سخنران دیگر این همایش با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد مقدم بر درمان و مقابله است افزود : فرهنگ سازی مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است .
سرهنگ جهان با تاکید بر اینکه در بحث پیشگیری نیازمند فرهنگ سازی جدی هستیم گفت : اگر این فرهنگ سازی به درستی صورت گیرد نیازی به مقابله احساس نمی شود.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد با آلوده کردن جوانان سرمایه ها و آینده سازان این کشور را مورد هدف قرار دهد افزود : برای اطلاع رسانی از مهد های کودک ، مدارس و دانشگاه ها شروع کرده ایم .
سرهنگ جهان به تعییر موضع دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با همکاری بیش از 50 کشور نتوانستند با ملت ایران مبارزه کنند از این رو جنگ نرم را برای مبارزه با ایران در دستور کار خود قرار دادند.
وی به تقدیم 230 هزار شهید در راه حفظ و امنیت و پایداری کشور اشاره کرد و افزود :بیش از سه هزار و 780 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند و بیش از 14 هزار جانباز در این را سلامتی خود را از دست دادند تا سلامتی و عزت در کشور باقی بماند.
سرهنگ جهان با قدرددانی از تلاش تشکلهای دانش آموزی در عرصه پیشگیری از مواد مخدر گفت : معلمان،مربیان،مسئولان و دانشگاه های کیش دست به دست هم داده اند تا معضل مواد مخدر را حل کنند.
وی اضافه کرد : این افراد پرچمی را که شهدای این راه بر دوش کشیدند را به دست خواهند گرفت تا نسبت به پیشگیری از این معضل اجتماعی اقدام کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد : دانشجویان کیش به عنوان سفیران سلامت تلاش می کنند تا امر پیشگیری را در این جزیره مرجانی احیا کنند.
وی تاکید کرد : اگر در این مسیر مبارزه و اقدام جدی صورت نگیرد و به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک نگوییم دشمن وارد صحنه شده و سنگر به سنگر پیشروی می کند و اگر نسل جوان را آگاه نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.
سرهنگ جهان با اشاره به اقدام های صورت گرفته در مسیر پیشگیری گفت : 200 نفر از معلمان جزیره کیش ، تخصص مربیگری در زمینه پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفته اند و 50 نفر از دانش آموزان نیز به عنوان مربی و سفیران سلامت در این جزیره انتخاب شدند که این امر می تواند در بحث پیشگیری و آگاه سازی موثر باشد .
همایش دیگری نیز روز جمعه با محوریت پیشگیری از اعتیاد نیز با حضور سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان در سالن مینو دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.