پیام امام جمعه،مدیرعامل منطقه آزاد کیش و امام جمعه اهل سنت به مناسب آغاز هفته وحدت

 امام جمعه اهل سنت،امام جمعه و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پیامی مشترک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت اعلام کردند:در دورانی که استکبار هر روز برای تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی توطئه ای جدید طراحی می کند، تحکیم وحدت بین مسلمانان ،دشمنان را از نفوذ به جامعه اسلامی نا امیدتر می کند.

 در این پیام مشترک با تبریک آغاز هفته وحدت به تمامی هموطنان مسلمان آمده است : میلاد مسعود رحمت للعالمین، پیام آور عزت، رحمت و سعادت است که طلوع آفتاب نبوتش در سرزمین وحی، جهان را به انوار آگاهی و معرفت منور ساخت و فرخنده زاد روز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در ماه خجسته ربیع الاول، نوید بخش عمل به سیره نبوی (ص) است.
هفته وحدت بهاری است که با درایت پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) نماد همیشه ماندگار صلح و دوستی پیروان راستین مکتب انسان ساز اسلام در سراسر جهان است.
این پیام می افزاید: در دورانی که قدرت های استکباری هر روز برای تفرقه افکنی در میان کشورهای اسلامی ترفندی تازه بکار برده و توطئه ای جدید طرح می کنند، تحکیم وحدت و همدلی مسلمانان ضمن تضمین اقتدار و استقلال جهان اسلام در سراسر گیتی، دشمنان دین و دیانت را از نفوذ به جامعه بهم پیوسته و هم دل مسلمانان نا امیدتر می کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است : در این میان بهره مندی موثر از ارزش های نهفته در مناسبت های مذهبی به ویژه هفته با شکوه وحدت، ما را در تحقق جامعه اسلامی متحد ، پویا و تجلی این وحدت و همدلی در عرصه بین المللی یاری می رساند.
خداوند را شاکریم که در جزیره زیبای کیش نیز در سایه تعهد قلبی ساکنان به سیره نبوی و بنا به آیه شریفه (انما المومنون إخوة) وحدت شیعیان و برادران اهل تسنن جلوه ای با شکوه از اتحاد اسلامی است که به مدد اندیشه ی والا و همت بلند مردمان این دیار هر روز قوت بیشتری گرفته و همگان را در زیر لوای پرچم اسلام بسوی همگرایی و اتحاد ماندگار رهنمون می شود.
به یقین حضور پر شور و شعور ساکنان و گردشگران در ویژه برنامه های وزین فرهنگی هفته وحدت، علاوه بر دور کردن تفکرات نا همسو، مهر تاییدی بر وحدت حقیقی خواهران و برادران شیعه و اهل تسنن است.
27 آذر ماه مصادف با 17 ربیع الاول مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) ، روز احسان و مهرورزی و روز وحدت حوزه دانشگاه است .
از 12تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.