امام جمعه کیش :وحدت میان شیعه وسنی در کیش مثال زدنی است

 امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه وحدت میان مسلمانان باید جدی گرفته شود افزود : وحدت میان شیعه و سنی در جزیره کیش مثال زدنی است و ریشه تاریخی دارد .

حجت الاسلام حسن علیدادی یکشنبه شب در جشن آغاز هفته وحدت در مسجد 'نور' اهل سنت کیش با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، هفته وحدت در جهان اسلام را مایه افتخار مسلمانان و نزدیک شدن آنها به یکدیگر عنوان کرد و افزود : وحدت اهل تشیع و تسنن در کنار هم و زندگی در صفا ،صمیمیت و برادری و حضور در جشن ها و آئین های مذهبی تصویری زیبا از همدلی و وحدت را به نمایش گذاشته است .
وی حضور روحانیت در راس امور را در وحدت شیعه و سنی به ویژه در کیش بسیار ارزشمند دانست و گفت : 'شیخ یعقوب' امام خطیب جمعه کیش دوری از طمع ورزی و قناعت پیشه کردن ، توجه به نماز و اخلاص در آن ، چشم نداشتن به مال غیر ، پرهیز از گفتن سخن نادرست و رفتار ناپسند بگونه ای که مجبور به عذرخواهی نباشیم و دوری از خود پرستی و غرور نکته هایی مهم دانست و افزود: پیامبر (ص) فرمود 'آنچه را که برای خود دوست داری برای برادر دینی خود دوست داشته باش'.
وی با بیان اینکه در اخلاق اسلامی 'خود'انسان محور سنجش است افزود : اگر انسان چیزی را که برای خود می خواهد برای دیگران روا نداند دچار نفاق درونی شده است و با مسلمان واقعی بودن فاصله زیادی دارد .
به گزارش ایرنا ،امام جمعه کیش با بیان اینکه اسلام بر دو محور توحید و وحدت کلمه بنا شده است ابراز امیداوری کرد که این وحدت ، همدلی ،همراهی و در کنار یکدیگر بودن مسلمانان در همه مذاهب جدی گرفته شود چرا که همه ما به این وحدت نیازمند هستیم.
وی وحدت میان شیعه و سنی در جزیره کیش را خوب عنوان کرد و گفت: این وحدت ریشه تاریخی دارد و جزیره کیش یکی از مکانهای مثال زدنی از وحدت شیعه و سنی است .

*مردم کیش مردمی همدل و با فرهنگ هستند
امام جمعه اهل سنت سخنران دیگر این مراسم نیز با تبریک هفته وحدت اظهار کرد : زمانی که از جزیره کیش و مردمان آن به ویژه بومیان سخن می گویم برای من مایه افتخار است .
شیخ یعقوب شمس با بیان اینکه اقوام مختلفی در جزیره کیش ساکن هستند افزود : مردمی مومن ، متدین و با فرهنگ در جزیره کیش زندگی می کنند و شیعه و سنی با صمیمیت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی مردم کیش را مردمی با فرهنگ ، صمیمی و همدل دانست و گفت : گردشگران زیادی به کیش سفر می کنند و اگر می خواهند از این همدلی آگاه شوند می توانند در آئین های ملی - مذهبی و در مساجد و اماکن مذهبی حضور پیدا کنند.

*مسلمانان در کنار یکدیگر قدرت بزرگ جهانی تشکیل می دهند
به گزارش ایرنا ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه جمعیت مسلمانان در جهان زیاد است افزود : اگر برادرانه در کنار هم قرار بگیرند یک قدرت بزرگ جهانی تشکیل خواهند داد.
علی اصغر مونسان به وجوه مشترک میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: داشتن خدایی یگانه ،کتاب آسمانی و پیامبر کافی است تا آنها برادرانه و دوستانه در کنار هم زندگی کنند.
وی اظهار کرد : حضرت امام خمینی (ره) نمادی را در بحث هفته وحدت ایجاد کرد تا مسلمانان هر ساله توجه جدی تری به این موضوع داشته باشند همانطور که ما در کشور با آرامش و در امنیت زندگی می کنیم امیدواریم با اتحاد مسلمانان چه شیعه و چه سنی درجهان و ایجاد قدرتی جهانی و بزرگ شاهد این آرامش و امنیت در سراسر جهان باشیم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به وحدت میان شیعه و سنی در کشور اشاره کرد و افزود : این همدلی ، دوستی و وحدت در جزیره کیش در سطح بالاتری قرار دارد .

*هیچ فاصله ای میان مذاهب در کیش احساس نمی شود
فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در حاشیه این مراسم در مورد وحدت و همدلی میان شیعه و سنی در جزیره کیش به ایرنا گفت: همانطور که جزیره کیش در بیشتر شاخص ها همچون امنیت و آرامیش در سطح خوبی قرار دارد در وحدت میان شیعه و سنی نیز یک الگو است.
سرهنگ جهانبخش گفت: آنچه در جزیره کیش رقم می خورد نماد عملی همدلی ، همزبانی و وحدت است و آنچه که اتفاق می افتد دوستی و رفاقت ها است.
وی با تاکید بر اینکه در این جزیره شیعه و سنی در همه شئونات سیاسی ، فرهنگی ،مذهبی و دینی در کنار یکدیگر قرار دارند افزود: هیچ فاصله ای میان مذاهب در کیش احساس نمی شود.
فرمانده انتظامی کیش تصریح کرد: این جزیره از نظر نمادهای وحدت دینی و ملی در سطح بالایی قرار دارد.
مولودی خوانی، مدیحه سرایی و اجرای تواشیح از بخش های دیگر جشن آغاز هفته وحدت بود .
به گزارش ایرنا ، جشن آغاز هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، تعدادی از معاونان و مدیران ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، روسای سازمان ها و نهادها و مردم شیعه وسنی در مسجد 'نور' اهل سنت کیش برگزار شد.
27 آذر ماه مصادف با 17 ربیع الاول مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) ، روز احسان و مهرورزی و روز وحدت حوزه دانشگاه است .
از 12تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.