دستگیری زوج قاچاقچی حرفه ای/ توقیف200 تن برنج قاچاق

 معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کیش با اعلام دستگیری یک زوج قاچاقچی حرفه ای گفت: ماموران این پاسگاه موفق به کشف حدود 500 گرم انواع مواد مخدر از این زوج سوداگر مرگ شدند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کیش گفت: این زوج ،مواد مخدر کشف شده را که ( 300 گرم شیشه و 200 گرم هروئین ) بود به طرز ماهرانه ای در لباس زیر خود جاسازی کرده بودند و قصد ورود به جزیره را داشتند.
سرگرد یونس شعبانیان افزود:با دستگیری زوج قاچاقچی حرفه ای، بیش از 500 گرم مواد روانگردان شیشه و هروئین فشرده که به صورت بلع معده ای و پوشش در دور کمر ، جاسازی شده بود کشف و ضبط شد .
وی گفت: عوامل این یگان قبل از ورود مسافران به سالن مسافربری و کنترل توسط دستگاه ایکس ری به حرکات و رفتار زوج جوان،که از مسافران ورودی به جزیره بودند، مشکوک می شوند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کیش اظهار کرد:ماموران در بازرسی بدنی جداگانه از آنها از متهمه ،یک بسته مواد مخدر از نوع هروئین که به طرز ماهرانه ای در لباس زیر زنانه و دور کمر وی جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: ماموران پس از بازرسی بدنی متهمان ، مشکوک به بلع معده ای می شوند که با هماهنگی مقام قضایی، متهمان دستگیر شده جهت عکسبرداری به بیمارستان کیش انتقال و پس از عکسبرداری مشخص شد دارای مواد مخدر به صورت بلع معده ای هستند .
وی افزود: پس از کشف وضبط مواد ،پرونده مقدماتی تشکیل و این زوج قاچاقچی تحویل مقامات قضایی شدند.
سرگرد شعبانیان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی کیش با همکاری مردم این تجارت کثیف را بر کام سوداگران مرگ تلخ خواهند کرد، خاطرنشان کرد: کارکنان این پاسگاه همچنان با حفظ اقتدار خویش و توانمند تر از گذشته ماموریت های خود را ادامه می دهند.

* کشف 200 تن برنج قاچاق از آبهای خلیج فارس
فرمانده دریابانی کیش از توقیف یک فروند شناور و کشف 200 تن برنج قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در حوزه استحفاظی آب های خلیج فارس خبر داد.
به گزارش ایرنا از پایگاه پلیس ،سرهنگ 'رحیم جهانبخش' با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، گفت: فرماندهی پایگاه دریابانی کیش در راستای ارتقاء امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاقچیان کالا، اقدامات قابل توجهی با کمک اطلاعاتی مرزنشینان انجام داده و موفقیت های خوبی را در این زمینه به دست آورده است.
وی افزود: ماموران این پایگاه با اشراف اطلاعاتی و در عملیاتی غافلگیرانه، در آبهای حوزه استحفاظی خلیج فارس، به یک فروند شناور باری مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این لنج ، 200 تن برنج قاچاق و سه هزار و 640 تخته پتو فاقد هر گونه مدارک دریانوردی و دفترچه تردد انتظامی را کشف و شناور را با رعایت حقوق شهروندی و قوانین دریا نوردی به داخل اسکله بندرگاه کیش انتقال دادند.
وی گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 10 میلیارد ریال بر آورد کردند که در این راستا شناور یاد شده توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی تصریح کرد: برخورد قاطع با قاچاق کالا که به عنوان یکی از اولویت های کاری پلیس است، نقش اساسی در رشد و شکوفایی شاخص های اقتصادی دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.