ادای احترام مردم کیش به شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو

 جمعی از کیشوندان به صورت خود جوش با حضور در ایستگاه های آتش نشانی جزیره کیش با روشن کردن شمع و اهدا شاخه های گل یاد و خاطره آتش نشانان فقید در ساختمان پلاسکو را گرامی داشتند و به روح پرفتوح آنها ادای احترام کردند.

 تعدادی از مردم فهیم جزیره کیش این خطه از ایران اسلامی شامگاه جمعه با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی کیش و به پاس قدردانی از خدمات شایسته و ایثارگری های آتش نشانان فداکار با روشن کردن شمع و قرائت فاتحه یاد این تلاشگران را گرامی داشتند و به همکاران آنها تسلیت گفتند.
در این مراسم حاضران برای بازماندگان و خانواده های این آتش نشانان خدوم صبر و شکیبابی آروز کردند.
تسلیت به آتش نشانان جزیره کیش ، تقدیر از تلاش آنان در نجات مردم هنگام سوانح ، ابراز همدردی با بازماندگان شهدای آتش نشان پلاسکو و خانواده مفقودان این حادثه هدف شهروندان کیش بود.
همچنین شب گذشته جمعیت حاضر در برنامه 'دورهمی کیش 'که هر ماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش در محوطه پارک ماهیگیر برگزار می شود به پاس قدردانی ازخدمات آتش نشانان و ادای احترام به آنان یک دقیقه سکوت کردند .
دو تن از آتش نشانان ایستگاه های مختلف آتش نشانی کیش نیز با حضور در این مراسم ضمن تسلیت شهادت همکارانشان در حادثه پلاسکو از مردم و کسبه خواستند تا به منظور حفظ امنیت مالی و جانی خود و شهروندان نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنند.
در برنامه دیگری که به صورت خود جوش در مقابل بازار مروارید کیش با حضور معاونان گردشگری و فرهنگی سازمان منطقه آزاد و نماینده دفتر امام جمعه کیش و هیات امنای بازار برگزار شد با اهدا لوح تقدیر به رئیس آتش نشانی کیش از تلاش های شبانه روزی تمامی آتش نشانان قدردانی شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید گفت : آنها برای حفظ و نجات جان انسان ها و سرمایه های مردم خود را به آتش می زنند.
به گزارش ایرنا ،محمد محب خدایی با بیان اینکه تبعات بی احتیاطی چنین حوادثی را در جامعه رقم می زند افزود: این تبعات ممکن است جبران ناپذیر باشد.
وی با تاکید بر اینکه در مناطق گردشگری برای حفظ جان مردم و مسافران باید نکات ایمنی ، ضوابط و استانداردها به طور کامل رعایت شود اظهار کرد: اگر استانداردها در ساختمان پلاسکو و کسبه رعایت می شد شاید امروز شاهد شهادت این عزیران نبودیم خوب است امروز همه از این موضوع درس بگیریم و در محیط زندگی و کار خود حداقل های ایمنی را مورد توجه قرار دهیم .
محب خدایی با اعلام اینکه استانداردهای لازم در محیط های گردشگری را رعایت کرده ایم افزود : تمام تلاش ما این بوده که با همکاری اداره استاندارد، بهداشت ، آتش نشانی تمامی نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم ،به تمامی بازارها برای رعایت استانداردها نیز تاکید لازم شده است .
مسئول ایستگاه 3 آتش نشانی کیش نیز در این مراسم با تسلیت شهادت جمعی از همکاران خود در حادثه پلاسکو گفت : قدمهای خوبی در بحث ایمنی گردشگری برداشته شده اما قانع نیستیم .
عباس محمودی به بروز حوادث آتش سوزی در کیش اشاره کرد و گفت : آموزش 100 درصد رایگان نکات ایمنی در ایستگاه شماره 3 به شهروندان یکی از برنامه های آتش نشانی کیش برای جلوگیری از بروز حوادث است .
محمودی از کسبه و بازاریان خواست تا با همکاری آتش نشانی ملک خود را ایمن و بیمه کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.
همچنین از وارد کنندگان کالاهایی چون کولرهای گازی خواست تا اجناس با کیفیت و استاندارد به مردم عرضه کنند .
وی با بیان اینکه مردم در هنگام بروز حوادث باید از حضور در محل خودداری کنند افزود : این حضور ضمن وجود خطر جانی برای آنها سبب گستردگی حادثه و مانعی برای انجام عملیات به موقع امداد گران و آتش نشانان می شود.
دانش آموزان مدارس کیش نیز امروز با حضور در ایستگاه های آتش نشانی به مقام شامخ شهدای آتش نشان ادای احترام کردند .
در حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران در روز پنجشنبه سی ام دیماه 1395 تعدادی از نیروی آتش نشان جان برکف در طبقات زیرین این ساختمان به شهادت رسیدند .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.