کشف 13 میلیارد کالای قاچاق از یک شناور

 فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با تاکید بر اینکه برخورد جدی و قاطع با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی از اولویت های مهم پلیس کیش است از کشف 13 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در یک شناور در آبهای کیش خبر داد.

سرهنگ رحیم جهانبخش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد جزئیات موضوع اظهار کرد : این اقدام در راستای مبارزه با قاچاق کالا ،کنترل نوار مرزی و همچنین به منظور جلوگیری از ورود و خروج اجناس قاچاق صورت گرفته است .
وی گفت : در این ارتباط یک فروند شناور توسط دریابانان جزیره کیش توقیف و از آن کالاهای قاچاق به ارزش 13 میلیارد ریال بدست آمده است.
فرمانده نیروی انتظامی کیش تصریح کرد : ماموران پایگاه دریابانی کیش با هوشمندی و اطلاعات کافی در یک عملیات غافلگیرانه یک شناور در حال حرکت از کشور امارات به سمت بنادر غیر تخصصی در استان بوشهر را شناسایی و توقیف کردند .
سرهنگ جهانبخش در خصوص نوع کالاهای کشف شده گفت : در جریان بازرسی و توقیف این لنج ماموران دریابانی موفق شدند 72 هزار کیلوگرم برنج،بیش از 14 هزار کیلو مغز بادام، 2 هزار و 400 کیلوگرم کنسرو ذرت، 41دستگاه مانیتور رایانه ، 9 کارتن حاوی لوازم جانبی رایانه ،830 کیلوگرم پوشاک، 10کارتن زیتون، 350 کارتن حاوی نسکافه و کاپوچینو ، سه پالت لوازم آشپزخانه، سه دستگاه آبسردکن ،دو دستگاه ماشین لباسشویی و لوازم جانبی تلفن همراه را کشف کنند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی این کالاها 13 میلیارد ریال بر آورد شده است اعلام کرد که متهمان با تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده پایگاه دریابانی کیش برخورد جدی و قاطع با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی را از اولویت های مهم پلیس کیش عنوان کرد و افزود : در یک ماهه گذشته دریابانی کیش بیش از 53 میلیارد ریال کالای قاچاق و 3 فروند شناور را که از کشور امارات در حال حرکت به سمت سواحل بوشهر بود را توقیف کرده است.
وی گفت : در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب دریابانان کیش بصورت شبانه روزی در حریم آبهای استحفاظی، اجازه هیچ گونه تخلف و قاچاق کالا را به متخلفان نخواهند داد و با انها برخورد جدی خواهند کرد.
جزیره کیش با وسعت حدود 91 کیلومتر مربع در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.