ایمنی بندر و مسافران در رأس برنامه های اجرایی

اسماعیل موسوی و امیر رستگارمدیرعامل و مدیر کل شرکت توسعه و مدیریت بنادرو فرودگاه های منطقه آزاد کیش با حضور در بندر چارک در جلسه ی مشترک با محمودصابری مدیر بنادر غرب هرمزگان بر تعامل سازنده و مثبت این دو منطقه و لزوم افزایش سطح همکاری ها تأکید کردند.
محمود صابری مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به افزایش تردد مسافران در ماه های آخر سال و شروع طرح نوروزی سفرهای دریایی گفت: ایمنی بندر و مسافران به عنوان مهمترین موضوع است و با توجه به جایگاه استرات‍ژیک و اهمیت شهر بندر چارک در غرب هرمزگان در جابجایی مسافر ، کنترل های ایمنی مسافران و شناورها در رأس برنامه های اجرایی قرار دارد.
وی با اشاره به وضعیت پرسنل مستقر در بندر چارک گفت: با توجه به پتانسیل بالای این شهر درخصوص سرویس دهی دریایی به مسافران متردد از بندر چارک به جزیره کیش ، ایجاد مهمانسرا و ایجاد فضای اداری مناسب و افزایش امکانات رفاهی برای پرسنل این اداره بیش از پیش احساس می شود.
صابری در خصوص ایمنی بندر از جمله تجهیزات،حفاظت فیزیکی و استقرار دوربین های مدار بسته،حفاظ برای حفظ جان مسافران در محل سوار و پیاده شدن مسافر، تعیین تکلیف شناورهای صیادی مستقر در حوضچه تأکید کرد و گفت: وجود امکانات رفاهی ،فضای سبز مناسب،سالن مسافری و تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز آن و زیبایی بندر از مهمترین خواسته های مسافران است.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش ضمن موافقت با موضوعات مطرح شده و اشاره به کار سالم و مؤثر و کارآمد گفت:بنا به جزیره ای عمل کردن نداریم و حرکت ما  همسو با قوانین دریایی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است و با تمام توان برای ایجاد امکانات لازم برای حضور هموطنان عزیزمان در غرب هرمزگان و جزیره کیش تلاش خواهیم کرد.
موسوی از پتانسیل های موجود در بندر چارک در بخش های تخلیه و بارگیری کالا و جابجایی مسافر سخن گفت و افزود:بندر چارک ،بندر پشتیبانی و تدارکاتی بندر کیش است و ساختار مناسب تجهیزاتی و مدیریتی در برنامه های کاری با جدیت در حال پیگیری است تا این بندر تنها یک توقفگاه برای شناورها و مسافران نباشد.
گفتنی است،شهر بندر چارک در ۳۰۰ متری مشرق خلیج فارس واقع و ارتفاعش از سطح دریا ۴۰ متر و فاصله آن تا کیش ۳۲ کیلومتر می باشد

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.