کودکان در کیش آتش نشان فداکار را به تصویر کشیدند

 برنامه 'هر پنجشنبه نقاشی ' این هفته در جزیره کیش به پاس قدردانی از خدمات آتش نشانان شهید و ادای احترام به روح آنان و همدردی با خانواده های آنها به موضوع ' آتش نشان فداکار ' اختصاص پیدا کرد .

هر پنجشنبه نقاشی برنامه ای است که به همت معاونت اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه ازاد کیش برگزار و هرهفته با استقبال خوب مردم در پیاده راه هنر کیش روبرو می شود.
در این برنامه کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان در فضایی صمیمی و سرگرم کننده با بهره مندی از ذوق و خلاقیت های خود موضوعات مختلفی را به تصویر می کشند .
این برنامه فرهنگی و هنری با هدف فراهم کردن فضایی شاد و آموزش به کودکان، نوجوانان برگزار می شود وفرصت مناسبی است تا کودکان در کنار خانواده های خود فضایی صمیمی و با همسالان خود ارتباطی دوستانه را تجربه کنند و علاوه بر سرگرمی و آموزش با مفاهیم و موضوعات مختلف مناسبتی ، فرهنگی ، هنری ، دینی و اجتماعی آشنا شوند.
به پاس قدردانی از خدمات و جانفشانی های آتش نشانان شهید و ادای احترام به روح آنها و همدردی با خانواده این شهیدان موضوع این هفته هر پنجشنبه نقاشی در پیاده راه هنر کیش به ' آتش نشان فداکار اختصاص یافت .
'ماهی قرمز ' موضوع دیگر این هفته بود که کودکان با خلاقیت و ذوق هنری خود تصاویری مرتبط با این موضوعات را نقاشی کردند.
برنامه هر پنجشنبه نقاشی بر روی یک بنر پارچه ای سفید به طول بیش از 130 متر در جنب تالار شهر اجرا شد که گروه های سنی مختتلف در آن حضور داشتند ، علاوه بر این کار جمعی بوم های جداگانه ای نیز برای افرادی که از مهارت بیشتری در نقاشی برخوردارند در نظر گرفته شده است.
در پایان این برنامه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی در قالب بن های غیر نقدی اهدا می شود .
محیط زیست، روزه داری، زمین پاک، محرم، کودکان فلسطینی، تابستان، سفر،نخلستان ، اسب سواری ، روز دانش آموز، برگ ریزان ، فصل پائیز، شهید فهمیده ، دریا و استاندارد ، حجاب و دفاع مقدس ، کتاب ، اسمان و باران از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در هفته های گذشته بود .
علاقه مندان به هنر نقاشی می توانند هر پنجشنبه از ساعت 20:30 تا 23 با به همراه داشتن لوازم نقاشی خود در این برنامه سرگرم کننده ، اموزنده و پر نشاط شرکت کنند.
علاوه بر این برنامه، هنرمندان کار آفرین جزیره کیش صنایع دستی خود در زمینه چرم ، ترمه ، بافتنی ، گلدوزی ، پتینه ، کار برروی شیشه را در پیاده راه هنر در معرض دید و فروش بازدید کنندگان قرار می دهند.
همچنین بازدید کنندگان دراین پیاده راه می توانند از غذاهای سنتی و خانگی که در برخی غرفه ها عرضه می شود خریداری کنند .
این برنامه ها روزهای چهارشنبه در پارک خانواده و اسلکه ماهیگیر نیز برگزار می شود.
روزهای جمعه نیز جزیره کیش شاهد برپایی برنامه های سرگرم کننده و شادی چون هر جمعه ماشین کنترلی ، مسابقه مجسمه های ماسه ای در ساحل پارک ماهیگیر است.
ساختمان پالاسکو در چهار راه استانبول، صبح پنجشنبه 30 دی ماه طعمه حریق شد و ساعاتی بعد تمامی ساختمان فرو ریخت. در این حادثه تعدادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.