آغاز کنگره جراحی پلاستیک با حضور ۱۵۰ متخصص کشورمان

 دهمین کنگره جراحی پلاستیک در کیش آغاز شد.

دکتر سارا قربانی دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره دو روزه ۵۰ مقاله با عناوین جراحی ترمیمی و زیبایی تنه و اندامها ارائه  و ۱۳ میزگرد تخصصی نیز با حضور فوق تخصصان پزشکی زیبایی تشکیل می شود.
دکتر علی بیژنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشورمان با اشاره به توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در پزشکی زیبایی گفت: شایع ترین عمل جرای زیبایی در کشورمان عمل بینی و پلک است.
وی افزود: اعمال زیبایی به ويژه لیپو ساکشن عوارضی دارد که شایعترین آنها آمبولی (وارد شدن هوا و چربی در خون و مسدود شدن رگ ها) است .
وی افزود:افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و یا سابقه آمبولی در فامیل دارند و یا قرص ضد بارداری استفاده می کنند و یا دچار بیماری انعقاد خون هستند بیشتر در معرض این عارضه قراردارند.
دکتر حامد باطنی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشورمان گفت: تنها ۳۰۰ پزشک مجوز عمل جراحی زیبایی در کشور دارند اما ۸ هزار نفر که شاید آموزش صحیح ندیده اند و یا مهارت کافی ندارند در مطب ها و کلینیک های شخصی اعمال جراحی زیبایی را انجام می دهند.
وی به مردم توصیه کرد: برای اعمال جراحی حتما به پزشکان متخصص و مجرب مراجعه کنند تا دچار عوارض ناشی از انجام نادرست این جراحی ها نشوند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.