رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت : هدف، مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است زیرا تنها کشف قاچاق نمی تواند در سالم سازی اقتصادی موثر باشد و باید مانع از ورود آن به کشور شویم .

سردار محمدرضا مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه 'نشست منطقه ای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا توسط شناورهای حامل کالا' با بیان اینکه سال 95 'اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل ' نامگذاری شده است خاطرنشان کرد: در سالجاری با توجه به اولویت های مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات مفید و موثری انجام و قرارگاه مقابله با قاچاق و ارز در کشورنیز ایجاد شد .
وی اظهار کرد: این قرارگاه ها در 19 استان کشور فعالانه کار خود را ادامه می دهند و برای اینکه ارزیابی از فعالیت و موفقیت های این قرارگاه ها داشته باشیم نشست های منطقه ای برگزار می شود.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهار کرد: نشست پیشگیری با قاچاق کالا و ارز درجزیره کیش نیز با حضور مسئولان در حوزه های قضایی ،گمرک،تعزیرات و مسئولان استانداری برگزار شد تا در مورد شناورهای که در حوزه خلیج فارس و جزیره کیش تردد می کنند مباحثی مطرح شود .
سردار مقیمی ادامه داد: با توجه به وجود بزرگراهی در مسیر، کالای قاچاق از کشورهای حاشیه خلیج فارس بصورت غیر قانونی وارد کشور می شود که از محدوده جزیره می گذرد و لازم است تا با برنامه ریزی و کنترلی که در این آبراهها ایجاد می شود بتوانیم آنها را شناسایی و قبل از این که وارد کشور شوند با آن مقابله و مبارزه کنیم .
این مسئول اضافه کرد: هدف، مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است اما کشف قاچاق صرف نمی تواند در سالم سازی اقتصادی موثر باشد بلکه باید مانع از ورود این نوع کالاها به کشور شویم .
وی تاکید کرد : در این زمینه باید بیشتر به قاچاق های سازمان یافته ترانزیتی، کلی و کلان که از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شوند بپردازیم .
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد در این نشست به راه حل های مشخص و قاطع در مبارزه با جرایم سازمان یافته در حوزه قاچاق کالا برسیم .
سردار مقیمی با بیان اینکه کشفیات در کشور از نظر ارزش ریالی در 11 ماه گذشته سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است افزود : این درصد تا پایان سال به احتمال افزایش بیشتری خواهد داشت .
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهار کرد : در پرونده های بالای 500 میلیون تومان نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 107 درصد افزایش داشته ایم .
وی با اعلام اینکه بر اساس آمار مسئولان استانداری هرمزگان کشفیات در 10 ماهه سال جاری، حدود 10 برابر سال 92 شده است گفت : این رقم نشان دهنده آن است که تمامی سازمان هایی که در صحنه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند .
این مقام نظامی با بیان اینکه تنها کشف کالا مورد نظر نبوده است و بر بحث مقابله با ورود کالای قاچاق تاکید داریم افزود : کشفیات هم به خوبی انجام شده است و تمامی سازمان هایی که به نوعی درگیر این مبارزه هستند توانستند به موفقیت دست پیدا کنند.

* رتبه یک استان هرمزگان در کشفیات کالای قاچاق
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهار کرد :استان هرمزگان از نظر کشفیات رتبه یک را در کشور دارد .
وی گفت: آنچه اهمیت دارد اشراف اطلاعاتی بر شناورهایی است که کالای قاچاق وارد کشور می کنند ،ما به دنبال این نیستیم که قاچاق وارد شود و در ایستگاه ها یا بازار آنها را کشف کنیم ،هدف این است که قاچاق تا زمانی که سازمان یافته است و قبل از ورود به کشور با آن برخورد شود .
سردار مقیمی افزود: یکی از مشکلات در این لنج ها چند مانیفسیت بودن ( داشتن چند فهرست بار )است که هنگام بازرسی خدمه یا صاحبان این لنج ها در ابتدا فهرست ضعیف یا تعداد کم کالا را ارائه و فهرست اصلی را پنهان می کنند که ضرورت دارد نیروهای دریابانی و مرزبانی آنها را شناسایی کنند و برخورد لازم با آنان صورت گیرد تا گمرک نیز به حقوق و عوارض خود دست پیدا کند .
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهار کرد: با هماهنگی و تعامل میان نیروی انتظامی ،تعزیرات و گمرک باید مانع از ورود قاچاق کالا به کشور شویم .
این نشست با حضور رئیس دادگستری کیش،فرمانده انتظامی کیش،معاونان و رئیسان پلیس ،معاون حقوقی گمرک استان بوشهر،معاون واردات گمرک کشور،مدیرکل تعزیرات استان هرمزگان،رئیس تعزیرات بندرلنگه،معاون سیاسی و انتظامی استان هرمزگان در سالن اجتماعات فرمانده انتظامی کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.