حضور مشاور رئیس جمهور در مانور امداد و نجات آتش نشانی کیش

 مانور امداد و نجات نیروهای آتش نشانی کیش با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد و طی ان توانمندی های آتش نشانی این جزیره به نمایش در آمد.

 این مانور در دو بخش اطفا حریق و نجات برگزار شد و طی آن مصدومان حادثه از طبقه یازدهم یک برج مسکونی به پائین منتقل شدند و همچنین مصدومان حادثه رانندگی نیز از داخل خودرو توسط نیروهای آتش نشان نجات یافتند.
این مانور با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در یکی از برج های مسکونی جزیره کیش برگزار شد .
پس از اعلام وقوع حریق توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیروهای آتش نشان به همراه تجهیزات در کمتر از سه دقیقه در محل حاضر شدند .
در عملیات اطفاء حریق ،نیروهای آتش نشان با استفاده از خودروی مجهز به نردبان بلند در مدت کوتاهی به طبقه یازدهم ساختمان رسیدند تا عملیات نجات مصدومان را انجام دهند .
در این عملیات خودرویی با ریختن کف از سرایت حریق به دیگر مناطق جلوگیری کرد، همچنین تشک های نجاتی برای پرش امن ساکنان ساختمان در پائین ساختمان مسکونی مستقر شده بود که تعدادی از گیرافتادگان از طبقه دوم خود را بر روی این تشک ها انداختند .
انتقال مصدومان به آمبولانس ها برای رسیدگی و ارائه خدمات درمانی بخش دیگر عملیات امداد و نجات بود .
در این مانور عملیات امداد و نجات سرنشینان گرفتار شده در یک خودرو تصادفی نیز با حضور ماشین های پیشرفته برای اطفا حریق و همچنین برش درب های خودروهای تصادفی در مواقع قفل و گرفتار شدن سرنشینان بدر مدت زمان سه دقیقه به اجرا در آمد.
رئیس آتش نشانی کیش در این مانور به بلند مرتبه سازی در کیش و ضرورت وجود نردبان بلند برای ارائه خدمات در زمان بروز حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت : 37 ساختمان بلند در کیش ساخته شده است که با دستور ویژه مدیرعامل منطقه آزاد کیش نردبان بلند 55 متری حدود 6 ماه قبل خریداری و وارد جزیره کیش شد .
مهدی اسدی زنوز با بیان اینکه این خودرو ساخت سال 2016 و مجهز به سیستم های پیشرفته است افزود :بهترین نوع نردبان عملیاتی است که در این مانور قابلیت های آن برای ساختمان های بلند به نمایش گذاشته شد .
وی اضافه کرد : آتش نشانان در این مانور خود را به طبقه بالای برج که در آن حریق رخ داده بود رساندند و عملیات اطفا حریق و نجات را به سرعت انجام دادند .
اسدی زنوز گفت : در این مانور 10 دستگاه خودرو سنگین در محل مستقر شدند که در مدت زمان بسیار کم اطفاء حریق انجام شد و مصدومان فرضی از طریق این نردبان به پائین منتقل شدند .
وی اظهار کرد : در کنار این عملیات مانور دیگری برای آبرسانی و جلوگیری از سرایت حریق به سایر نقاط انجام شد.
اسدی زنوز گفت :عملیات نجات مصدومان از خودروی تصادفی نیز بخش دیگر عملیات امداد و نجات بود که در زمان کوتاهی با تلاش نیروهای آتش نشان با برش سقف مصدومان از خودروهای حادثه دیده نجات یافته و تحویل نیروهای ارژانس شد .
رئیس آتش نشانی کیش با بیان اینکه 58 نیروی آتش نشان برای اجرای عملیات امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه کیش آموزش های تخصصی لازم را فرا گرفته اند افزود : دوره ای آموزشی برای ارتقاء سطح علمی کارکنان آتش نشانی کیش نیز در طول سال برگزار می شود و آنها با تازه ترین روش های امداد و نجات و کار با تجهیزات پیشرفته آشنا می شوند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.