اندیشه های امام راحل برای نسل جوان بازگو شود

 امام جماعت مسجد امام حسین (ع) گفت : تبیین اندیشه های امام راحل و بررسی شخصیت اجتماعی ، فردی و سیاسی امام راحل نسل جوان را آگاه تر و دشمنان را در دستیابی به اهدافشان نا امید تر می سازد.

حجت الاسلام حسن کمالی روز یکشنبه با تسلیت رحلت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و فرا رسیدن 15 خرداد در خصوص نقش امام راحل در بیداری اسلامی اظهار کرد : انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام سبب بیداری امت ها به ویژه ملت های ستمدیده منطقه از جمله یمن ،بحرین ،سوریه و فلسطین شد .
وی یکی از دستاوردهای تفکر و مکتب امام راحل را به وجود آمدن نسلی آگاه ، دانا ، شجاع و ولایت مدار عنوان کرد و افزود :ظهور انقلاب اسلامی روح مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم را در جامعه بشری زنده کرد .
حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه شناخت ابعاد معنوی ، سیاسی و تفکر امام بسیار ضروری است و باید برای نسل جوان بازگو شود افزود : تبیین این اندیشه نسل جوان را آگاه تر می سازد و دشمنان را در دستیابی به اندیشه ها و سرمایه های کشور نا امید می سازد.
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه اندیشه های امام خمینی(ره) همچنان زنده است، افزود : امروز پس از سالها این تفکرات همچنان در جهان زنده و حاکم است و حرکت های که برای مقابله با ظلم و ستم در جهان و قدرت های زورگو انجام می گیرد ناشی از این تفکر و اندیشه است .
حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روحیه خود باوری و اتکا بر توانمندی ها را در ملت ایران به ویژه جوانان تقویت کرد گفت : احیا این روحیه سبب کاهش وابستگی به بیگانگان و استفاده از ظرفیت های داخلی شد.
وی به ابعاد فردی و اجتماعی آن حضرت اشاره کرد و گفت : ابعاد وجودی و رفتار فردی و اجتماعی امام راحل که همواره در مسیر حق و مبارزه با ظلم و ستم بود را می توان به عنوان یک الگو در زندگی مورد استفاده قرار داد.
حجت الاسلام کمالی با تاکید بر اینکه پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب با هوشمندی نظام را مدیریت کرده اند افزود : با رهبری ایشان، ایران اسلامی هر روز بیش از پیش در جهان می درخشد.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.