نمایش عشق و ارادت به مولای متقیان در نخستین شب از لیالی قدر

 همزمان با نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن مولای متقیان، امام علی (ع) در محراب نماز و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر، مردم مومن جزیره کیش عشق و ارادت خود را به مولای متقیان علی (ع) به نمایش گذاردند .

 در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ،عاشقان مولای متقیان (ع) با حضور در مساجد کیش و به امید بخشایش و آمرزش گناهان نوای ' بک یا الله' و العفو العفو ' سر دادند و دستان نیازمند خود را برای بخشایشی دوباره به آسمان گشودند .
در این شب مومنان با چشمانی اشکبار و با دعا و نیایش زنگار از دل زدودند و پرونده گناهان خود را بار دیگر مرور کردند به این امید که این تضرع و زاری به محضر خالق بی همتا بار گناهان آنها را سبک تر سازد و پرونده ای نیکو برای آنان رقم زند.
مراسم معنوی احیا شب نوزدهم ماه رمضان شب ضریت خوردن مولای موحدین حضرت امیر مومنان (ع) از ساعت22:30 سه شنبه شب با قرائت قرآن مجید آغاز شد و با قرائت دعای فرج ، اقامه نمازهای قضا ، قرائت دعای جوشن کبیر ، بیان احکام تا ساعتی پیش از سحر ادامه یافت .
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مظلومیت آن حضرت نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.
شکوه معنوی این مراسم روحانی با برسر گرفتن قرآن کریم با حضور حجت الاسلام حسینی بوشهری و همچنین سردادن ندای ' الغوث الغوث خلصنا من النار 'و 'بک یا الله ' و شفیع قرار دادن امامان و اهل بیت (ع) دو چندان شد و مومنان شب زنده دار با قلبهای مملو از امید و با چشمانی اشکبار ظهور حضرت مهدی (عج) را از خداوند طلب کردند .
بخشش گناهان ، دعا برای شفای بیماران ، گشایش امور مسلمانان جهان ، نابودی دشمنان اسلام به ویژه داعش در سراسر جهان ، عاقبت به خیری جوانان ، حفظ سربازان این مرز و بوم و طلب رحمت برای شهدای اسلام ، دفاع مقدس و مدافعان حرم از دیگر خواسته های مومنان شب زنده دار بود.
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان است و اهمیت زیادی دارد ،در این شب ها مسلمنان سراسر جهان با دعا و اقامه نماز شب زنده داری می کنند و برای رفع گرفتاریهای دیگران دعا می کنند.
آئین نخستین شب قدر ، شب ضربت خوردن مولای متقیان علی (ع) با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار و مومن کیش در مسجد خاتم الانبیاء(ص) ، مساجد کیش ، دانشگاه ها و هیات های مذهبی باشکوه خاصی برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.