استاد حوزه :خود فراموشی انسان را با بحران هویت روبرومی کند

 استاد حوزه علمیه قم گفت : خود فراموشی خدا فراموشی به همراه دارد و آدمی را با بحران هویت روبرو می کند.

حجت الاسلام هاشم بوشهری حسینی در جمع مومنان و روزه داران در مسجد خاتم الانبیاء (ص) کیش به اهمیت شب قدر اشاره کرد و افزود: شب قدر از هزار ماه بالاتر و برتر است و شب دعا ،مناجات و وصل شدن به خداوند است .
وی با تاکید بر اینکه باید شب های قدر را قدر بدانیم ؛ افزود : شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان است و پروردگار در این شب توجه ویژه‌ای به بندگان خود دارد.
استاد حوزه علمیه قم، انسان را اشرف مخلوقات و بالاتر از ملائک دانست و گفت :انسان گل سرسبد عالم هستی است و جایگاه بلند و رفیعی دارد باید کاری کنیم که خداوند ما را به عنوان بنده واقعی خود بپذیرد.
وی تصریح کرد: زمانی که خداوند انسان را خلق کرد به خود تبریک گفت چرا که انسان به دلیل دارا بودن عقل می تواند بر نفسانیات و شهوات خود غلبه کند این انسان جایگاهی بالاتراز ملائک دارد .
حجت الاسلام بوشهری با بیان اینکه انسان درحیات زندگی مادی دغدغه های جسم را هم دارد، افزود: حیات معنوی انسان ارتباط با ارزش های الهی و ملکوتی است و به عنوان یک امتیاز او را از دیگر موجودات جدا می کند.
وی افزود: خداوند می فرماید 'به انسان عقل،وجدان و فطرت خدایی دادیم تا در کنار پیامبران الهی و کتاب اسمانی راه را از بیراهه تشخیص دهد تا در روز قیامت نگوید که خبر نداشتیم '.
این استاد حوزه علمیه اظهار کرد : کسانی که به خداوند تکیه ندارند و رابطه آنها با خالق هستی قطع است دچار بحران هویت هستند ،آنهایی که خداوند را فراموش کرده اند دچار خود فراموشی می شوند و انسان خود فراموش دچار بحران هویت است .
وی با تاکید بر اینکه پیامبران و کتاب های آسمانی برای هدایت بشر آمده اند، افزود : بزرگترین پیامبران ، حضرت محمد (ص) و کامل ترین کتاب آسمانی قرآن است ، ایشان بهترین الگوی بشریت است تا با راهنمایی انسان را در مسیر اصلی و درست قرار دهد؛ انبیاء الهی همانگونه که راه را به انسان نشان داده اند خطوط قرمز را نیز به به او آموخته اند.
حجت الاسلام بوشهری حسینی با تاکید بر اینکه برای حیات معنوی و دانش اندوزی باید تلاش کنیم اظهار کرد : برای رهایی از گرفتاری ها باید آنچه را که فراگرفته ایم اجرایی و عملیاتی کنیم .
وی به برخی مشکلات موجود در جوامع اشاره کرد و گفت: این گرفتاری ها و مشکلات نشات گرفته از این است که در احکام دینی به درستی عمل نکرده ایم .
به گزارش ایرنا ،استاد حوزه علمیه قم به نتیجه عمل خیر و بد در دنیا اشاره کرد وافزود: هر کسی به اندازه ذره ای کار خیر یا عمل بد انجام دهد نتیجه آن را خواهد دید؛ تلاش کنیم تا با اعمال خیر خوبی ها بیشتر دیده شود.
وی یکی از راههای رسیدن به بندگی را محاسبه حساب و اعمال عنوان کرد و گفت : قبل از اینکه به حسابتان رسیدگی کنند خود اعمالتان را مرور و محاسبه کنید .
این مبلغ دینی یکی از موانع رسیدن انسان به خداوند را شیطان معرفی کرد و گفت : شیطان تلاش می کند با وسوسه های گوناگون و راه های مختلف انسان را از مسیر اصلی منحرف سازد .
وی تاکید کرد: انسان با تکیه بر خداوند و رعایت دستورات دینی می تواند در مسیر درست زندگی قرار گیرد و راه های کمال را یکی پس از دیگری طی کند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.