گستراندن سفره های افطاری از فرهنگ های خوب جزیره کیش است

 امام جمعه کیش گفت : یکی از فرهنگهای خوب و ماندگار در جزیره کیش گستراندن سفره های افطاری در مساجد و بازارهای کیش است که در کشور نیز بی نظیر و مثال زدنی است .

حجت الاسلام حسن علیدادی جمعه شب در حاشیه افطاری جمعی روزه داران در کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر اهمیت درک شبهای قدر تاکید کرد و گفت : در دهه سوم ماه مبارک رمضان قرار داریم و فرصتی است تا انسان برای دنیا و آخرت خود توشه بردارد و بهره مندی لازم را از این ماه داشته باشد.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان پیام های متعددی دارد اظهار کرد : یکی از این پیام ها فرصت تلاوت قرآن است و خوشا بحال کسانی که توانستند در این روزها قرآن را تلاوت کنند
امام جمعه کیش گفت : شب های ماه مبارک رمضان فرصتی برای ذکر ، مناجات و تهجد در دل شب است که باید آن را قدر بدانیم .
وی تاکید کرد : افرادی که به هر دلیل نتوانستند از روزهای رمضان استفاده لازم را ببرند در روزهای پایانی و فرصت های باقیمانده به ویژه شبهای قدر که در سرنوشت انسان بسیار تاثیر گذار است استفاده کنند.
حجت الاسلام علیدادی جمع شدن خانواده ها در کنار یکدیگر بر سفره های افطاری را یکی دیگر از فرصت های خوب در ماه مبارک رمضان دانست و افزود : از فرهنگ ها و سنت های خوب اسلام افطاری دادن است که بر ان تاکید فراوانی نیز شده است .
وی تصریح کرد: گستراندن سفر های افطاری در جزیره کیش در ماه مبارک رمضان در تمامی بازارها ، مساجد و هیات ها از فرهنگهای خوب و ماندگار در جزیره کیش به شمار می رود که در کشور بی نظیر و مثال زدنی است .
امام جمعه کیش گفت : در این سفره های ساده می توان صفا و صمیمیت و همدلی در میان مردم را دید که همه اقشار فقیر و غنی بر سر سفره ها جمع می شوند و یک افطار می خورند .
امام جمعه کیش با قدردانی از تمامی کسانی که در این امر خداپسندانه تلاش می کنند افزود :خداوند پاداش زیادی برای آنان منظور می کند.
حجت الاسلام علیدادی در مورد هزینه های سفره های افطاری گفت : شاید به ذهن برخی برسد که این سفره ها چرا و با چه هزینه هایی پهن می شود و چرا این هزینه ها در جای دیگر مصرف نمی شود ،باید گفت که در اسلام همه این موارد و اطعام فقرا و نیازمندان در جای خود دیده شده است و هیچ کدام جای دیگری را نخواهد گرفت.
وی اظهار کرد :همانگونه که در اسلام رسیدگی به نیازمندان مورد توجه قرار گرفته بر اطعام و اکرام روزه داران نیز تاکید شده است .
حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد : باید هر موردی را در جای خود مورد توجه قرار دهیم ، هر عبادتی که خداوند متعال از ما خواسته در آن حکمتی وجود دارد و هیچ عبادتی جای دیگری را نخواهد گرفت.
امام جمعه کیش به گردشگری بودن و حضور میهمانان درجزیره کیش اشاره کرد و گفت: افرادی که به این شهر سفر می کنند مسافر هستند و باید برای آنان شرایطی فراهم شود که بتوانند با رعایت اخلاق از امکانات موجود در مراکز پذیرایی که به همین منظور برای آنان تعیین شده استفاده کنند .
حجت الاسلام علیدادی گفت: مسئولان این امر در منطقه نیز تدابیری اندیشیده اند ، همانگونه که در سایر شهرها ی کشور رستوران هایی به این منظور وجود دارد در کیش نیر در نقاط مختلف مراکزی در نظر گرفته شده تا مسافران برای تامین غذای خود با مشکل مواجه نشوند .
امام جمعه کیش تصریح کرد : در سفره های افطاری که در جای جای جزیره کیش پهن است مسافران هم می توانند میهمان این خوان نعمت شوند و بسیاری ازگردشگران از این سنت حسنه در کیش رضایت دارند .
همه سال در ماه مبارک رمضان تمامی بازارها ، مساجد و حسینه های جزیره کیش با پهن کردن سفره های ساده افطاری میزبان روزه داران است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.