فعالیت 30 درصد شرکت های دانش بنیان کشور در بخش سلامت

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : بیش از 800 شرکت دانش بنیان فعال در کشور داریم که 30 درصد آن در بخش سلامت فعالیت می کنند.

رضا ملک زاده روز پنجشنبه در گردهمایی یک روزه شرکت های دانش بنیان صادراتی در حوزه سلامت با بیان اینکه بیش از 800 شرکت دانش بنیان ثبت شده فعال در کشور داریم افزود : بیش از 500 شرکت نیز در مراحل ثبت قرار دارند .
وی اظهار کرد : شرکت ها برای ثبت و دریافت اعتبار از صندوق نو آوری و شکوفایی باید بتوانند از سازمان غذا و دارو مجوز کسب کنند که شرکت های موجود در کیش موفق به این کار شده اند.
ملک زاده با بیان اینکه ایجاد شرکتهای دانش بنیان کاری دشواری است افزود : خوشبختانه در کیش و در راستای فعالیت های انجام شده برغم موانع ؛ شرکت دانش بنیان در این منطقه فعالیت و محصولات خود را صادر می کنند.
بررسی موانع و مشکلات صادرات محصولات دانش بنیان ،الزامات و راهکارهایی توسعه صادرات ، ارتباط افزایش میزان صادرات و بازار سازی بین المللی ،استفاده از ظرفیت های انتقال دانش فنی ،نقش استانداردهای بین المللی در توسعه صادرات و معرفی شرکت های دانش بنیان صادراتی حوزه سلامت از جمله محورهای این گردهمایی است .
در ادامه برنامه نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و شرکت های دانش بنیان به بیان مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه برخی پیشنهادات پرداختند که مسئولان ذی ربط پاسخ دادند.
این نشست با همکاری معاونت علمی فناوری ، سازمان غذا و دارو ،صندوق نو آوری و شکوفایی و منطقه آزاد کیش برگزار شد.
در پایان این گردهمایی از کارت عضویت افتخاری مرکز رشد بین المللی کیش رونمایی شد .
بازدید از شهرک صنعتی فاز 6کیش ، شرکت همانند سازبافت کیش، کیش مدیفارم از برنامه های دیگر این گردهمایی برای شرکت کنندگان است .
این گردهمایی با حضور رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، محمود بیگلر رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی ، حسین وطن پور مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت ، علی علیزاده رئیس مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت کیش ، علی جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش ، نمایندگان و مسئولان شرکت های دانش بنیان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.