ملاک قیمت فروش نان وزن چانه خمیر است

 ملاک قیمت فروش نان وزن چانه خمیر است

 مدیر اجتماعی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ملاک قیمت فروش نان اندازه آن نیست افزود : اداره غله و تغزیرات آرد و نان کیش با حساسیت و بطور دائم کیفیت و وزن چانه های خمیر و نان را کنترل و پیگیری می کند .

محمد پازوکی روز سه شنبه با اعلام اینکه قیمت نان بربری با وزن 425 گرم یک هزار تومان و نان سنگک با وزن 500 گرمی یک هزار و 500 تومان است به هزینه های حمل ارد ،دستمزد شاطر و کارگران و آب و برق در جزیره اشاره کرد وگفت: این موارد سبب افزایش جزئی درقیمت نان در کیش است.
وی افزود:نان های بربری و سنگک در کیش با آرد نرخ آزاد تهیه میشود و به علت شرایط آب و هوایی جزیره ذخیره آرد نیز تنها برای دو هفته امکان پذیر است.
مدیراجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته با افزایش تعداد واحدهایی نانوایی در کیش مواجه بودیم گفت : در شرایط کنونی کسی به دنبال ایجاد نانوایی نیست و برخی نیز به دنبال تعطیل کردن نانوایی های خود هستند .
پازوکی در خصوص وجود جوش شیرین در نان اظهار کرد: بازرسان غله پس از تهیه نان آن را به آزمایشگاه ارسال می کنند و در صورت وجود جوش شیرین با متخلفان برخورد خواهد شد .
مدیر اجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه محدودیتی برای اعطای مجوز نانوایی نداریم گفت: تمامی مجوزها بصورت سالانه صادر می شود و کسانی که تخلف بیش از حد داشته باشند مجوز آنها تمدید نخواهد شد .
در جزیره کیش 28 واحد نانوایی سنتی بربری، لواش، تافتون ، سنگک و همچنین4 واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری نان در شورای آرد و نان جزیره کیش پس از بررسی تمامی موضوعات مشخص می شود گفت: از سال گذشته تا کنون افزایش قیمت نان نداشتیم

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.