آغاز به کار نخستین آموزشگاه دریافت گواهینامه موتور سیکلت در جزیره کیش

 آغاز به کار نخستین آموزشگاه دریافت گواهینامه موتورسیکلت درجزیره کیش

 نخستین آموزشگاه دریافت گواهینامه موتورهای سیکلت و شارژی در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش روز سه شنبه در حاشیه افتتاح آموزشگاه دریافت گواهینامه موتور گفت : راه اندازی این آموزشگاه بنا به درخواست تعدادی از کیشوندان انجام شده است .
سرهنگ رحیم جهانبخش با تاکید بر اینکه برخی از راکبان موتورها در سطح شهر فاقد گواهینامه بودند افزود:نیروهای پلیس راهور نیز با آنان بر اساس قانون رفتار می کند .
وی گفت : پلیس راهوار جزیره کیش در راستای اجرای قانون و مقررات، موتورهایی که راکبان آنها فاقد گواهینامه باشند را توقیف می کند .
این مقام نظامی تصریح کرد : این آموزشگاه با توجه به نیاز جزیره کیش برای دریافت گواهینامه موتور افتتاح شد و افرادی که به دنبال دریافت گواهینامه موتور هستند می توانند برای ثبت نام به این محل مراجعه کنند تا در آینده مشکلات مشابه برای آنان رخ ندهد.
سرهنگ جهانبخش در مورد ممنوعیت ورود موتور شارژی به جزیره گفت: این موضوع بسته به نظر شورای ترافیک است و نیروی انتظامی و پلیس راهور به تنهایی تصمیم گیر نیست اما موتورها یی که از قبل در جزیره کیش وجود داشتند و در سطح شهر تردد می کنند باید ساماندهی شوند.
فرمانده انتظامی کیش در مورد اعطای گواهینامه های B 1 نیز گفت:تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین با مشکل نداشتن گواهینامه مواجه هستند که برای رفع این موضوع به دنبال رایزنی هستیم تا دوره ایی را برای آموزش در جزیره کیش داشته باشیم .
مدیر آموزشگاه رانندگی الاء نیز در مراسم افتتاح این آموزشگاه گفت: این آموزشگاه مجوزهای لازم را دریافت کرده است و ازامروز آماده پذیرش متقاضیان دریافت گواهینامه موتور است .
علی میرزایی با بیان اینکه این گواهینامه برای موتورهای شارژی و بنزینی در سطح کشور و کیش است افزود : این گواهینامه ها تنها مختص کیش نیست و شرایطی که برای دریافت گواهینامه های پایه سوم منظور شده برای موتور نیز همان شرایط رعایت می شود .
میرزایی هدف از راه اندازی این اموزشگاه را قانونمند کردن تردد موتور در سطح شهر عنوان کرد و گفت:اعتبار این گواهینامه ها 10 ساله است و بر اساس قانون بانوان نیز نمی توانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.
وی در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان گفت: داشتن اصل شناسنامه،اصل کارت ملی ،9 قطعه عکس، کارت پایان خدمت و همچنین واریز مبلغ 145 هزار تومان برای ثبت نام ضروری است.
میرزائی مدت برگزاری کلاسهای آئین نامه را یک هفته و روزانه دو ساعت عنوان کرد و افزود: پس از طی کردن تمامی مراحل آموزشی توسط متقاضیان و قبولی در آئین نامه ،پس از 15 روز گواهینامه ها صادر خواهد شد.
این مراسم با حضور فرمانده انتظامی کیش،رئیس پلیس راهور کیش، مدیر شورای ترافیک و تعدادی از مسئولان جزیره کیش در محل آموزشگاه برگزار شد.
آموزشگاه رانندگی آلاء کیش در منطقه درخت سبز خیابان صنعت چهار پلاک 33 واقع شده و تنها آموزشگاه فعال در کیش است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.